بازار ارز پیگیر خبرهای برجامی

افزایش قیمت دلار در روز نزولی قیمت سکه

کدخبر: ۴۷۴۶۵۶
اقتصادنیوز: : قیمت دلار در بازار ارز امروز در حالی رشد کرد که قیمت سکه و طلا بر مدار نزول قرار گرفته بود.
افزایش قیمت دلار در روز نزولی قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز دوشنبه 18 بهمن 1400  اگرچه شاهد استراحت قیمت دلار آمریکا در کانال 26 هزار تومان بود اما  توانست 240 تومان بر ارزش خود بیفزاید و با 26 هزار و 890 تومان معامله شود. قیمت دلار در نیمه معاملات نقدی امروز 26 هزار و 760 تومان بود. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز 90 تومان از عصر روز گذشته بالا تر بود و قیمت 24 هزار و 375 تومان بود. 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟ 

صرافی ملی در سومین روز هفته جاری و در ساعت 11:38 دقیقه به وقت تهران قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو  را اعلام کرد.  بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا 24 هزار و 253 تومان و قیمت فروش دلار آمریکا 24 هزار و 497 تومان اعلام شد. همچنین بر اساس نرخ صرافی ملی قیت خرید یورو امروز  28 هزار و 468 تومان و قیمت فروش یورو 754 تومان بود. 

رشد اندک قیمت درهم 

قیمت درهم در بازار امروز همزمان با افزایش قیمت دلار اندکی رشد کرد. درهم در بازار امروز 50 تومان از عصر روز گذشته بالاتر بود و با 7 هزار و 340 تومان مبادله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  26 هزارو 959 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالا تر بود .

قیمت سکه و طلا  نزولی شد

قیمت اونس طلا در بازار جهانی امروز تقریبا 2 دلار بالاتر از روز شنبه بود. این فلز گران بها امروز با 1810 دلار معامله شد.اما قیمت دو فلز زرد رنگ داخلی ایران امروز بر مدار نزول قرار گرفت.

قیمت طلا 18 عیار امروز 1 هزار و 600 تومان از ارزش خود را از دست داد و بر روی 1 میلیون و 179 هزار و 700 ایستاد. قیمت سکه هم که روز گذشته به سمت کانال 12 میلیون تومان پیشروی کرده بود در بازار امروز از رسیدن به آن  ناکام ماند و باکاهش 20 هزار تومانی بر روی 11 میلیون و 960 هزار تومان قرار گرفت.  با احتساب قیمت 26 هزار و 760 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 11 میلیون و 403 هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز  4 درصد بود.

خبر جدید از برجام در بازار دلار 

در بازار ارز تهران و در میان معامله گران دلار امروز اظهارات سعید خطیب زاده سخنگوی  وزارت خارجه ایران درباره برجام برجسته بود. سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: هیئت مذاکره‌کننده فردا عازم وین خواهد شد.  فارغ از خوشبینی‌ها و بدبینی‌ها و واقع نگری‌ها، الان زود است درباره نتیجه مذاکرات پیشگویی کنیم و در فضای بین‌الملل پیشگویی امر درستی نیست. هیأت ایران برای لغو تحریم‌های غیرقانونی و فراسرزمینی آمریکا در وین حاضر بوده و خطوط قرمز ما کاملا روشن است؛ در حوزه رفع تحریم‌ها اگر رعایت شود به توافق خواهیم رسید در زمان مناسب خود. ابعاد مختلف اخذ تضامین اعم از سیاسی و حقوقی با راهکارهای خلاقانه‌ای بحث شده است. هیچ چیز توافق نمی‌شود مگر همه چیز توافق شود. تا آن روز هیچ توافقی را نخواهیم داشت.

خطیب زاده در واکنش به بازگشت معافیت تحریمی برنامه هسته‌ای ایران گفت:  این‌ تحریم‌ها «اسقاطی‌هایی» است که دولت ترامپ در ادامه اقدامات ضد برجامی ملغی کرده بود. آنچه که امروز انجام شد، بخش بسیار کوچکی در حوزه خواست طرف آمریکایی بوده است. آمریکا تصمیم گرفته در حوزه‌ای که خودش می‌خواهد اقدامات را انجام دهد. این‌ها مواردی نیست که ارزش پرداختن جدی داشته باشد. وقتی هیات آمریکایی به وین برمی‌گردد با دستورکار مشخص و گرفتن تصمیمات لازم برگردد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید