عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 عنوان کرد؛

در سال آینده دلار 4200 تومانی نداریم

کدخبر: ۴۷۸۱۳۰
اقتصادنیوز: عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 گفت: با تصمیم اولیه کمیسیون تلفیق بودجه 1401 عملا در سال آینده دلار 4200 تومانی نداریم؛ ولی به دولت اجازه داده می‌شود 9 میلیارد دلار مابه‌التفاوت نرخ ارز ترجیحی با ETS را‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت یارانه ریالی به واردکنندگان پرداخت کند.
در سال آینده  دلار 4200 تومانی نداریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محسن زنگنه عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 با اشاره به بازگشت بند مربوط به ارز ترجیحی در لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق، اظهار داشت: آنچه پیش از این با تصویب کمیسیون تلفیق راهی صحن مجلس شده، به گونه‌ای است که ارز را‌‌‌‌‌‌‌‌ عملا به معادل ریالی تبدیل کرده و 250 هزار میلیارد تومان در اختیار دولت قرار می‌دهد تا این مبلغ را‌‌‌‌‌‌‌‌ یا به صورت ترجیحی تا سقف 9 میلیارد دلار به صورت یارانه ارزی به واردکنندگان بدهد و یا به صورت ریالی از خانوارها حمایت کند.

وی با اشاره به پیشنهاد عده‌ای از نمایندگان برای حذف کل این بند از لایحه بودجه در صحن مجلس گفت: به جهت اینکه بخش دوم این بند در خصوص فروش ارز با نرخ ETS (نرخ نزدیک به بازار آزاد) بوده، بنابراین به دلیل ناهماهنگی در این بند، موضوع به کمیسیون تلفیق بازگشته تا احتمالا در جلسه امشب در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

در اکوایران ببینید؛

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 عنوان کرد: پیش از این، در لایحه بودجه دولت مکلف شده بود که عرضه و فروش هرگونه ارز حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی را‌‌‌‌‌‌‌‌ فقط به قیمت ETS انجام دهد و تفاوت این مصوبه با حکم سال قبل هم در این بوده که در سال گذشته دولت اجازه داشت تا 8 میلیارد دلار ارز را‌‌‌‌‌‌‌‌ با قیمت ترجیحی بفروشد.

زنگنه گفت: با تصمیم اولیه کمیسیون تلفیق، در سال آینده عملا دلار با قیمت 4200 تومانی نداریم، اما به دولت اجازه داده می‌شود که تا 9 میلیارد دلار مابه‌التفاوت نرخ ارز ترجیحی با ETS را‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت یارانه ریالی به واردکنندگان پرداخت کند و یا در سبد حمایت از خانوار قرار دهد و یا در هر جای دیگری از زنجیره تولید تا مصرف برای تامین کالاهای اساسی، گندم و دارو هزینه کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری نهایی در خصوص سازوکار تخصیص ارز ترجیحی در جلسه امشب کمیسیون تلفیق صورت خواهد گرفت تا گزارش آن به صحن مجلس ارسال می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید