شاخص ترس و طمع بیت کوین معکوس شد

کدخبر: ۴۸۱۴۱۶
بیت کوین از سه روز گذشته بالای قیمت ۴۰ هزار دلار معامله نشده است و برای پنجمین روز سقوط کرد و یک بار دیگر، نتوانست به کانال قیمت ۴۰ هزار دلار برسد و همچنان در کانال قیمت ۳۸ هزار دلار باقی ماند.
شاخص ترس و طمع بیت کوین معکوس شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا از یاهوفاینس، بیت کوین برای بازگشت به کانال قیمتی ۳۹ هزار دلار به حمایت گسترده بازار نیاز دارد و تشدید نظارت‌ نهادهای نظارتی بر رمزارزها همچنان به بیت کوین و بازار گسترده‌تر فشار می‌آورد. شاخص‌های تحلیل تکنیکال بیت کوین نشان می‌دهد که اولین سطح مقاومت ۳۹ هزار دلار، دومین سطح مقاومت ۴۰ هزار دلار و سومین سطح مقاومت ۴۲ هزار دلار باشد و البته سطح حمایتی اول نیز کانال ۳۶ هزار دلار و سپس کانال ۳۵ هزار دلار خواهد بود.

همچنین شاخص ترس و طمع بیت کوین معکوس شد و با افزایش ۲۳ از ۱۰۰ نسبت به ۲۱ از ۱۰۰، منطقه ترس شدید را ترک کرد البته این شاخص باید به ۵۴ از ۱۰۰ برسد تا سطح ۵۰ هزار دلار را برای بیت کوین برگرداند و سقوط به زیر ۲۰ از ۱۰۰  نیز سطح ۳۰ هزار دلار را همراه خواهد داشت.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۷۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۶۷ درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر ۴۲.۴۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.      

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۸۵.۸۰ میلیارد دلار است که ۲۳.۹۷ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۲.۷۰ میلیارد دلار است که ۱۴.۸۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۷۲.۳۴ میلیارد دلار است که ۸۴.۳۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید