اثر توافق آمریکا و روسیه در بازار ارز ایران/ پیش بینی قیمت دلار امروز 25 اسفند

کدخبر: ۴۸۳۲۸۷
اقتصادنیوز : دلار که در روز سه شنبه توانسته بود به بالای سطح ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان نفوذ کند و حتی خود را بالای محدوده ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان برساند، در اواخر روز به محدوده ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومانی عقب نشینی کرد.
اثر توافق آمریکا و روسیه در بازار ارز ایران/ پیش بینی قیمت دلار امروز 25 اسفند

به گزارش اقتصانیوز به نقل از اکو ایران ، ایالات متحده مشارکت روسیه در پروژه های هسته ای را که بخشی از اجرای کامل توافق هسته ای ایران هستند، تحریم نمی کند. این خبر فضای بازار دلار در انتهای روز سه شنبه را تغییر داد و موجب شد که فروشندگان یکبار دیگر قدرت را در دست بگیرند. 

دلار که در روز سه شنبه توانسته بود به بالای سطح ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان نفوذ کند و حتی خود را بالای محدوده ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان برساند، در اواخر روز به محدوده ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومانی عقب نشینی کرد. این عقب نشینی از نگاه فعالان،‌ واکنش معامله گران به احتمال احیای دوباره برجام بود. 

photo_۲۰۲۲-۰۳-۱۶_۰۹-۲۳-۲۴

در اواخر هفته گذشته عنوان شد که روسیه برای احیای برجام از آمریکا تضمین هایی را طلب کرده است. به نظر می رسد توافقاتی با طرف روسی صورت گرفته است و این مساله می تواند زمینه ساز احیای دوباره برجام شود. چنین باوری در بعدازظهر روز سه شنبه نیز در بازار تشدید شده و قدرت فروشندگان را بیشتر کرده بود. 

تغییر انتظارات می تواند موجب شود که دلار در روز جاری به سوی محدوده ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان حرکت کند. در مقابل برگشت اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان نشان دهنده آن است که انتظارات معامله گران تغییر نکرده است. در این میان، برخی از معامله گران نیز باور دارند اوضاع بازار در انتهای سال به دست بازارساز افتاده است و در دوران  کاهش حجم معاملات، امکان نوسان معنادار برای دلار وجود نخواهد داشت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید