پیش بینی قیمت دلار در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۰

کدخبر: ۴۸۳۸۷۱
در روز انتهایی سال، تقاضاهای خردی وارد بازار اسکناس می شود که می تواند تا حدی دلار را در برابر نیروهای کاهشی ایمن کند.
پیش بینی قیمت دلار در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۰

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، حجم معاملات در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۰ به احتمال زیاد بالا نخواهد بود. بیشتر معامله گران تمایلی به انجام خرید و فروش فردایی در روز پنج شنبه و جمعه نداشتند و بازار بیشتر در وضعیت استراحت قرار داشت. در چنین شرایطی دشوار است که اسکناس آمریکایی در روز شنبه نوسان کاهشی یا افزایشی معناداری را تجربه کند.

معامله گران کاهشی باور دارند که اخبار مثبتی از احیای برجام به گوش می رسد و به همین دلیل باور دارند که نباید چندان انتظار رشد قیمت اسکناس آمریکایی را داشت. آن ها امیدوارند که در آخرین روز سال اسکناس آمریکایی به زیر مرز۲۶هزار تومانی بازگردد. از نگاه آن ها بازارساز نیز تمایل دارد که حداقل قیمت بسته شده سال جاری در کانال ۲۶ هزار تومان نباشد.

photo_۲۰۲۲-۰۳-۱۹_۰۹-۲۵-۰۱

با وجود چنین تمایلاتی،  در روز انتهایی سال، تقاضاهای خردی وارد بازار اسکناس می شود که می تواند تا حدی دلار را در برابر نیروهای کاهشی ایمن کند. به عنوان مثل، محدودیت های کرونایی به اندازه قبل وجود ندارد و تعداد زیادی از افراد برای کنسرت های هفته ابتدایی نوروز در ترکیه نیاز به تهیه ارز دارند. بررسی ها نشان می دهد که در برخی از این کنسرت ها مقادیر زیادی بلیط فروخته شده است و با توجه به اینکه تعداد زیادی از تماشاگران از ایران به ترکیه سفر می کنند، می توان انتظار افزایش تقاضا برای دلار و لیر را داشت.

برخی از معامله گران نیز با تعطیل شدن بازار رسمی، با تکیه بر تقاضاهای مسافری ارز سعی خواهند کرد که قیمت دلار را بالا ببرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید