کاهش قیمت 8 هزار قلم کالا

کدخبر: ۴۸۷۸۶۱
عباس تابش معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور گفت: 12 هزار قلم کالا مشمول درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده شده‌اند که 8 هزار و 500 قلم از این تعداد مشمول کاهش قیمت بوده است.
کاهش قیمت 8 هزار قلم کالا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 12 هزار قلم کالا مشمول درج قیمت تولیدکننده هستند که قیمت 8 هزار و 500 قلم از این تعداد تا 40 درصد کاهش خواهد یافت.

عباس تابش معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور اظهار کرد: 12 هزار قلم کالا مشمول درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده شده‌اند که 8 هزار و 500 قلم از این تعداد مشمول کاهش قیمت بوده است.

وی هدف از اجرای پروژه درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالا را ایجاد شفافیت برای مصرف‌کننده و کاهش قیمت حاصل از بهینه‌سازی زنجیره تولید عنوان کرد و گفت: در مرحله پنجم اجرای این طرح که از اول اردیبهشت ماه امسال برای همه تولیدکنندگان الزامی خواهد بود همه کالاهای بسته‌بندی کشور مشمول درج قیمت هم‌زمان تولیدکننده و مصرف کننده می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور  اضافه کرد: تا این مقطع در فرایند اجرای این طرح به صورت ارشادی عمل می‌کردیم اما با توجه به جلسات متعدد و ارائه آموزش‌های لازم به بنگاه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، خرده‌فروش‌ها و ... با طرح آشنایی کامل دارند از این مقطع به بعد هرگونه عدم رعایت ضوابط دولت در فرایند تولید و توزیع به معنی عدم تمکین از سیاست‌های ابلاغی و اجرایی نظام تامین و توزیع کشور است و مشمول تعزیر خواهد شد.

تابش خاطرنشان کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته، میانگین کاهش قیمت کالاهای مشمول در طرح درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده، ۴۰ درصد است.

وی با تاکید براینکه اصناف و شبکه‌های توزیع خرده‌فروش مکلف به استناد ماده ۱۵ قانون نظام صنفی هستند و باید قیمت مصرف کننده را روی قفسه فروش درج کنند، افزود: اجرای درج قیمت تولیدکننده نافی وظیفه فروشگاه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای صنفی برای درج قیمت مصرف‌کننده روی قفسه نیست.

وی خاطرنشان کرد: درج قیمت مصرف کننده روی کالا گذرا است و بعد از اینکه طرح جا افتاد و مردم کاملا با آن آشنا شدند، قیمت مصرف کننده از روی کالا حذف و فقط قیمت تولیدکننده روی کالا باقی خواهد ماند و قیمت مصرف کننده روی قفسه فروش خواهد بود.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به این سوال که تقریبا چند درصد افزایش قیمت از تولید تا مصرف لحاظ می‌شود، گفت: ضرایب به تمام واحدهای تولیدی ابلاغ شده است در کالاهای مصرفی از 16 تا حداکثر 30 درصد به قیمت سرجمع تولید کننده اضافه می‌شود و اگر بیشتر از این میزان باشد اجحاف در حق مصرف کننده است و تخلف محسوب خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید