گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

چالش جدید برجام در بازار ارز / صعود مجدد قیمت دلار

کدخبر: ۴۸۹۰۶۷
اقتصادنیوز : بازار ارز و طلا امروز شنبه 27 فروردین 1401 شاهد صعود قیمت دلار ، قیمت طلا و قیمت سکه بود.
چالش جدید برجام در بازار ارز / صعود مجدد قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ؛ قیمت دلار عصر امروز در مقایسه با دو روز پیش 100 تومان بالا رفت. اسکناس آمریکایی امروز با 27 هزار و 750 تومان مبادله شد. معامله گران بازار ارز تهران معتقدند درصورتی که نرخ دلار بالای محدوده یاد شده تثبیت شود احتمال رسیدن آن به کانال 28 هزار تومان قوی خواهد شد. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار  امروز 49 تومان بالاتر از روز پنجشنبه  گذشته بود  و با 25 هزار و 290 تومان معامله شد. 

نرخ حواله درهم رشد  کرد

قیمت درهم  قیمت درهم امروز با 7 هزار و 600 تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با 2 روز قبل رشد 90 تومانی را نشان می دهد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 27 هزار و 914 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  بالا تر بود. 

در اکوایران ببینید؛

قیمت سکه و طلا بالا رفت

در بازار داخی ایران هم عصر امروز قیمت دو فلز گران بها  بالا رفت. قیمت طلا 18 عیار امروز با 1 میلیون و 315 هزار تومان نرخ گذاری شد. این قیمت نسبت به 2 روز پیش رشد 8 هزار و 800 تومانی را نشان می دهد. قیمت سکه  امروز 45 هزار تومان  بر ارزش خود افزود و با 13 میلیون و 165 هزار تومان معامله شد. 

چالش جدید برجام در بازار ارز 

امروز یک خبر جدید از برجام در بازار ارز تهران برجسته شد که حاکی از نوعی بن بست در روند مذاکرات وین بود.  لورا روزن در مقاله‌ای به نقل از منابع دیپلماتیک خود گفته است "انتظار می‌رفت ایالات متحده در روزهای اخیر یک پیشنهاد متقابل به ایران ارسال کند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده تا احتمالا راهی برای غلبه بر مشکل نهایی در پیش‌نویسی توافق که اساسا محتوایی متفاوت از پیشنهاد اخیر ایران دارد، پیدا شود".به نظر می رسد بازار ارز تهران تصور می کند که برجام بعد از یک توقف طولانی با چالش روبرو شده و به همین دلیل قیمت دلار و سکه آرایش صعودی به خود گرفت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید