گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

ورق بازار دلار برگشت/ حباب سکه بزرگ‌تر شد!

کدخبر: ۴۹۰۰۸۵
اقتصادنیوز : معامله گران افزایشی دلار امروز چهارشنبه 31 فروردین ماه توانستند قدرت را بدست بگیرند و افت قیمت دلار در روز گذشته را کاملا جبران کنند. نرخ دلار امروز تا محدوده 27 هزار و 750 تومان بالا رفت
ورق بازار دلار برگشت/ حباب سکه بزرگ‌تر شد!

به گزارش اقتصادنیوز ، در بازار ارز امروز هم مانند روز گذشته برخورد های انتظامی  دیده شد  و همین امر  موجب شده بود که انتظارات صعودی  افزایش پیدا کند.  معامله گران تصور می کردند که بازار ساز توانایی مدیریت اسکناس آمریکایی را از دست داده است.

نکته  دوم در بازار  امروز  عقب نشینی خالی  فروش ها بود .آنها  دوست ندارند قیمت بالا برود بلکه با پایین آمدن قیمت سود می‌کنند.با خروج این دسته از بازار به علت تسویه،  قیمت دلار  توانست رشد را تجربه کند. 

البته عده ای  از معامله گران معتقد بودند که اولین سیگنال افزایش نرخ دلار دیشب از بازار  سلیمانیه اغاز شد و دلار در این بازار  از دلار تهران بالا تر رفت  و همین امر باعث شد که نرخ دلار  تهران هم  آرایش صعودی به خود بگیرد. 

قیمت دلار بالا رفت

معامله گران افزایشی دلار امروز چهارشنبه 31 فروردین ماه توانستند قدرت را در دست بگیرند و افت قیمت دلار در روز گذشته را کاملا جبران کنند.  نرخ دلار  امروز تا محدوده 27 هزار و 750 تومان بالا رفت . برخی از معامله گران معتقدند در صورتی که اسکناس آمریکایی بالای محدوده یاد شده تثبیت شود احتمال رسیدن آن به مرز 28 هزار تومان وجود دارد.

اما دلار در بازار متشکل ارزی اندکی عقب نشینی را تجربه کرد. قیمت دلار در این بازار با 25 هزار و 149 تومان مبادله شد که نسبت به روز  قبل تقریبا 5 تومان افت کرده بود. 

قیمت درهم رشد کرد

امروز همزمان با رشد دلار ، نرخ حواله درهم نیز بالا رفت . قیمت درهم امروز 90 تومان بر ارزش خود افزود و بر روی 7 هزار و 610 تومان قرار گرفت. 

شکست محدوده 7 هزار و 600 تومانی درهم نقش مهمی در ادامه روند افزایشی بازار ارز دارد .برخی از تحلیلگران فنی  معتقدند در صورتی که قیمت حواله درهم به بالای محدوده 7 هزار و 720 تومان نفوذ کند، اسکناس آمریکایی می تواند به سوی بالای محدوده 28 هزار و 300 تومان حرکت کند.

قیمت اونس طلا همچنان در سراشیبی 

قیمت اونس طلا امروز هم در سراشیبی بود. فلز گران بهای جهانی روز دوشنبه تا نزدیک 2 هزار دلار پیش رفت و در نهایت با 1991 دلار معامله شد اما مدت زیادی طول نکشید اونس بر مدار نزول قرار گرفت و نزدیک به 50 دلار کاهش یافت. اونس امروز با 1952 دلار معامله شد. 

در اکوایران ببینید؛

حباب سکه بالا رفت 

قیمت طلا هم امروز با پیشروی دلار ، رشد محدودی را ثبت کرد. فلز زرد رنگ داخلی با 2 هزار و300 تومان رشد به قیمت 1 میلیون و 307 هزار و 600 تومان مبادله شد.  اما قیمت سکه همچنان نزولی بود. بازار سکه امروز کاملا برخلاف بازار ارز حرکت کرد و قدرت در دست معامله گران کاهشی بود. آنها توانستند سکه را 30 هزار تومان دیگر ارزان کنند. قیمت سکه امرو با 13 میلیون و 290 هزار تومان به فروش رسید.  با احتساب قیمت 27 هزار 750 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 752  هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم  در محدوده 4 درصد بود . حباب سکه از نگاه بسیاری از معامله گران نشان می دهد که بازار با تقاضای مازاد روبرو شده  است . این به آن معناست که احتمال وقوع نوسان غیرمنطقی در بازار سکه  زیاد  شده است.

 

 
 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید