دست رد آلمان به درخواست پوتین

کدخبر: ۴۹۰۲۰۱
وزیر دارایی آلمان با رد درخواست ماه گذشته رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد شرکتهایی که گاز طبیعی روسیه را خریداری می کنند، نباید حسابهای روبل برای پرداخت پول آن ایجاد کنند.
دست رد آلمان به درخواست پوتین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کریستیان لیندنر در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ در واشنگتن گفت:قرارداد، قرارداد است و قراردادها بر مبنای دلار و یورو هستند و بنابراین، شرکتهای بخشی خصوصی باید به دلار یا یورو پول پرداخت کنند.

در ۳۱ مارس پوتین فرمانی را صادر کرد که بر اساس آن خریداران گاز کشورهای غیردوست باید دو حساب در گازپروم بانک افتتاح کنند که یکی به ارز خارجی و دیگری به روبل باشد. این بانک روسی، ارز خارجی واریز شده را به روبل تبدیل کرده و آن را به شرکت دولتی گازپروم انتقال می دهد.

لیندنر گفت: آلمان و متحدانش آماده تحریمهای بیشتر علیه روسیه هستند. با این حال وی از پاسخ به این که آیا باید نفت هم جزء تحریمها باشد، خودداری کرد و گفت: مذاکرات میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره ششمین بسته تحریمها علیه روسیه ادامه دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزیر دارایی آلمان گفت: ما قویا از همه تحریمها که روسیه را از نظر سیاسی و اقتصادی منزوی می کند، حمایت می کنیم. ما باید بررسی کنیم که چه تحریمهایی به قلب جنگ پوتین آسیب می زند و چه تحریمهایی در کوتاه مدت بیشتر به ما آسیب می زند تا به پوتین. ما از همه تحریمهایی که هم اکنون و در آینده قابل پیش بینی به پوتین بیشتر از ما و جامعه بین المللی آسیب می زند، به طور کامل حمایت می کنیم.

در این بین، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان پس از دیدار با همتایان خود در منطقه بالتیک گفت: آلمان واردات نفت از روسیه را تا پایان امسال متوقف خواهد کرد. وی اظهار کرد: ما واردات نفت روسیه را تا تابستان نصف و تا پایان سال صفر می کنیم و سپس در یک نقشه راه مشترک اروپایی، نوبت گاز می رسد زیرا خروج مشترک ما، خروج کامل اتحادیه اروپا، نقطه قوت مشترک ماست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید