سیگنال جدید به بازار ارز

حمله به بازار سکه از دو جناح /طلا و دلار ریزش کردند

کدخبر: ۴۹۰۹۶۳
اقتصادنیوز ، قیمت دلار امروز محدوده 27 هزار و 800 تومان را از دست داد و سکه و طلا نیز ریزش کرد.
حمله به بازار سکه از دو جناح /طلا و دلار ریزش کردند

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در ابتدای معاملات نقدی امروز افت اندکی را ثبت کرد اما در نیمه روز از  محدوده مقاومتی 27 هزار و 800 تومان عقب نشینی کرد و با 90 تومان کاهش نسبت به روز قبل با  27 هزار و 760 تومان  معامله شد. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار بر خلاف روز گذشته 43 تومان نوسان صعودی را تجربه کرد و بر روی 25 هزار و 242 تومان قرار گرفت.

 قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟

صرافی ملی هم در سومین روز هفته جاری قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز 25 هزارو 117 تومان و نرخ فروش آن 25 هزار و 369 تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو 28 هزار و 465 تومان و قیمت فروش آن 28 هزار 751 تومان بود.

قیمت درهم پایین آمد 

نرخ حواله درهم نیز در شروع معاملات امروز نسبت به دیروز ثابت بود و با 7 هزار و 600 تومان به فروش رسید اما از نیمه روز 30 تومان افت کرد و با 7 هزار و 570 تومان مبادله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 27 هزار و 804 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.

حمله به بازار سکه از دو جناح!

  قیمت طلا جهانی امروز هم مانند روز گذشته ریخت. اونس طلا امروز تقریبا 14  دلار کاهش را تجربه کرد و  تا 1918 دلار عقب نشینی کرد.تحلیلگران معتقدند مهمترین عامل ریزش شدید قیمت طلا در هفته گذشته رشد شاخص دلار آمریکا و همچنین نرخ سود اوراق قرضه این کشور بوده است. 

با افت همزمان طلای جهانی و دلار از دو جناح به بازار سکه و طلا در داخل ایران حمله شد. قیمت طلا 18 عیار امروز 1 هزار  600 تومان افت کرد و با 1 میلیون و 287 هزار و 800 تومان مبادله شد . بازار سکه هم به روند کاهشی روز گذشته ادامه داد و با 13 میلیون و 145 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز یکشنبه 70 هزار تومان پایین رفته بود. با احتساب قیمت 27 هزار 760 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 535 هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم در محدوده 4.87 درصد بود .

سیگنال جدید به بازار ارز

در بازار ارز امروز و در میان معامله گران دلار اظهارات خطیب زاده برجسته بود.سخنگوی  دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان مثبت و رو به جلو بوده است  و اگر مذاکرات با عربستان به سطح سیاسی برسد، احتمالاً شاهد پیشرفت سریعی خواهیم بود.

خطیب زاده درباره مذاکرات وین گفت در حال بررسی امکان برگزاری نشست طرفین برای فعال سازی مجدد توافق هسته ای هستیم، اما مکان و سطح نمایندگی آن را مشخص نکرده ایم.بورل و امیرعبداللهیان بر این باور بودند تنفس خوب نیست و هنوز تصمیمی درباره این که این دیدار در کجا و در چه سطحی انجام شود گرفته نشده است. گفت‌وگوها از طریق هماهنگ‌کننده گفت‌وگوهای وین در حال انجام است.

 خطیب زاده درباره توافق اولیه به‌منظور آزادسازی مطالبات ایران  گفته این توافق در تهران انجام شده و در یکی دو هفته گذشته ادامه پیگیری بندهای توافقات بوده است. اگر جزییاتی باشد بانک مرکزی اعلام کند. به نظر می رسد مجموع این اخبار باعث شده که نرخ دلار در سراشیبی قرار بگیرد. 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید