ماجرای دلار 34 هزار تومانی در بازار ارز ایران /خودروی خارجی بفروشید، دلار بخرید!

کدخبر: ۴۹۱۹۵۱
تا زمانی که قیمت ارز به صورت دستوری و غیرواقعی به بازار تحمیل می‌شود، نمی‌شود انتظار داشت که سایر اجناس در بازار از این قیمت‌های غیرواقعی تبعیت کنند.
ماجرای دلار 34 هزار تومانی در بازار ارز ایران /خودروی خارجی بفروشید، دلار بخرید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، نوسان قیمت‌ها در بازار ارز، فعالان بازارهای دیگر را به این بازار کشانده است؛ تا جایی که گفته می‌شود گروهی در حال تبدیل دارایی خود هستند. در حال حاضر برخی از دلارفروشان مدعی هستند که خریدارانی دارند که صاحب خودرو خارجی هستند و با توجه به این‌که ظاهرا قیمت خودروهای خارجی در بازار بر اساس دلار ۳۴ هزار تومان است، ترجیح داده‌اند خودرو خود را بفروشند و دلار بخرند. به نظر می‌رسد این گروه تصور می‌کنند بازدهی دلار از خودرو بیشتر است.

همچنین در اکوایران ببینید : تصویر خاکستری از اقتصاد ۱۴۰۱

در همین رابطه علی اصغر سمیعی، رئیس اسبق کانون صرافان در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: این‌که قیمت برای اتومبیل یا برای هر کالای دیگری مبلغی بر اساس نرخ ارز، غیر از نرخ‌های مورد معامله برای دلار در بازار آزاد باشد، به دو مساله مربوط می‌شود، یکی غیرواقعی بودن نرخ ارز در بازار آزاد و دیگر اینکه عرضه اتومبیل یا کالاهای دیگر در بازار ممکن است کمتر از تقاضا انجام شود.

افزایش ۲۹ میلیونی قیمت کوئیک در ۲ روز!

وی افزود: تا زمانی که قیمت ارز به صورت دستوری و غیرواقعی به بازار تحمیل می‌شود، نمی‌شود انتظار داشت که سایر اجناس در بازار از این قیمت‌های غیرواقعی تبعیت کنند.

رییس اسبق کانون صرافان تصریح کرد: البته همان‌طور که قبلا هم گفته شده، نگه داشتن فنر قیمت ارز برای مدت طولانی انجام‌پذیر نخواهد بود، و در عین حال به صلاح اقتصاد کشور هم نیست، و به هر حال انرژی ذخیره شده آزاد می‌شود و ضربه دیگری به اقتصاد کشور وارد می کند.

سمیعی ادامه داد: بر این اساس بهترین حالت برای شکوفایی و رشد اقتصاد، واقعی بودن قیمت‌ها، ( که به منزله علامت محسوب می‌شود) و ایجاد امنیت برای رقابت سالم فعالان اقتصادی خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید