قیمت طلا‌ و درهم رشد کردند؛

سبقت دلار سلیمانیه از تهران / سکه مقاومت کرد

کدخبر: ۴۹۱۵۵۵
اقتصادنیوز : قیمت دلار نیما امروز7 اردیبهشت 1401 هم مانند روز گذشته رشد را تجربه کرد و 92 تومان از دیروز بالاتر بود و یک قدمی کانال 25 هزار تومان رسید نرخ حواله نیما امروز 24 هزار و 907 تومان بود.از طرفی هم قیمت دلار سلیمانیه امروز از دلار تهران بالا تر بود و همین امر موجب شده بود که انتظارات صعودی در بازار ارز تهران بالا برود و معامله گران تصور کنند که دلار همچنان توانایی رشد را دارد.
سبقت دلار سلیمانیه از تهران / سکه مقاومت کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، دلار امروز بالای  مرز 28 هزار تومان  قرار گرفت. نرخ دلار امروز با 28 هزار و 20 تومان معامله شد که نسبت به روز قبل رشد  کرده بود. در بازار متشکل ارزی هم نرخ دلار امروز 53 تومان رشد  را ثبت کرد و با 25 هزار و 233 تومان به فروش رسید. 

سیگنال صعود به دلار تهران 

قیمت دلار نیما امروز هم مانند روز گذشته رشد را تجربه کرد و  92 تومان از دیروز  بالاتر  بود و یک قدمی کانال 25 هزار تومان رسید نرخ حواله نیما  امروز 24 هزار و 907 تومان بود.از طرفی هم قیمت دلار سلیمانیه امروز  از دلار تهران بالا تر بود. 

قیمت دلار هرات نیز امروز از محدوده 27 هزار و 350 تومان عبور کرد و حتی در ساعاتی به نیمه کانال 27 هزار تومان‌ رسید.

 مجموع این عوامل  موجب شده بود که انتظارات صعودی در بازار ارز تهران بالا برود و معامله گران تصور کنند که دلار پتانسیل افزایش قیمت را دارد.

درهم به مرز حساس رسید 

نرخ حواله درهم در معاملات پشت خطی دیشب رشد کرد و چراغ صعود برای بازار ارز امروز را روشن کرد. قیمت درهم در ابتدای معاملات نقدی امروز با 7 هزار و 640 تومان معامله شد اما در نیمه روز به 7 هزار و 710تومان رسید.  برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند درصورتی که درهم به 7 هزار و 720 تومان برسد احتمال رسیدن دلار به 28 هزار و 300 تومان قوی تر خواهد شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 28 هزار و 318 تومان به دست می‌آمد.

قیمت سکه مقاومت کرد

قیمت اونس طلا  عصر امروز در مقایسه با روز گذشته تقریبا 7 دلار پایین رفت  و بر روی 1895 دلار قرار گرفت. در بازار داخلی ایران هم عصر امروز قیمت طلا 18 عیار با 8 هزار و 600 تومان افزایش به قیمت 1 میلیون و 295 هزار و 900 تومان به فروش رسید .بازار سکه هم امروز شاهد مقاومت معامله گران بود. قیمت سکه امروز شاهد رفت و برگشت در محدوده مقاومتی بود. سکه در ابتدای معاملات به 13 میلیون  160 هزار تومان معامله شد  و در نیمه روز به 13 میلیون و 225 هزار تومان رسید . فلز گران بهای داخلی در ساعات پایانی برروی 13 میلیون و 205 هزار تومان ایستاد. 

با احتساب قیمت 28 هزار 20 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 500 هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم در محدوده 5.63 درصد بود. قیمت بازار در فاصله 700 هزار تومانی ارزش ذاتی قرار گرفت.افزایش حباب سکه جلوی صعود در بازار سکه را گرفته است. 

یک خبر ضد و نقیض درباره ارزهای بلوکه شده ایران

بازار ارز تهران امروز با یک خبر ضد و نقیض درباره ارزهای بلوکه شده ایران در انگلیس  روبروشد . گاردین در گزارشی اعلام کرد، به گفته منابع دولتی ایران، بدهی 400 میلیون پوندی بریتانیا به ایران در زمان آزادی شهروندان دوتابعیتی بریتانیایی-ایرانی هنوز به تهران نرسیده است و تا زمانی که همه گروگان های ایرانی-بریتانیایی آزاد نشوند، این منابع آزاد نمی‌شود."یک منبع ارشد دولت ایران گفت که این پول در عمان بلوکه شده است و مشکل با دولت انگلیس نیست. یک گزارش می گوید تنها یک میلیون پوند به تهران منتقل شده است." 

گزارش گاردین در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مطالبات ما از کشور انگلیس وصول شده و حتی از آن پول استفاده نیز شده است، گفت: راجع به سایر وجوه مسدودی نیز به مرور زمان اطلاع رسانی کرده و خواهیم کرد، باید در مجموع گفت که روند کار به خوبی پیش می‌رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید