گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز و طلا؛

ورود قیمت دلار و سکه به کانال جدید

کدخبر: ۴۹۵۲۴۰
اقتصادنیوز : در بازار ارز و طلا امروز قیمت دلار دوباره کانال 30 هزار و قیمت سکه کانال 14 میلیون تومان را فتح کردند.
ورود قیمت دلار و سکه به کانال جدید

به گزارش اقتصادنیوز ، دلار که روز گذشته با اخبار مثبتی چون برجام کانال 30 هزار تومان را از دست داده بود در دومین روز هفته جاری کانال مذکور را پس گرفت.

ورود دوباره قیمت دلار به مرز 30 هزار 

 قیمت دلار در ابتدای معاملات نقدی امروز 30 هزار و 30 تومان بود و در نیمه روز به 30 هزار و 330 تومان رسید. این قیمت نسبت به روز گذشته تقریبا 350 تومان بالاتر بود. 

اما سرنوشت دلار در بازار متشکل ارزی امروز نزولی بود. قیمت دلار متشکل امروز تقریبا 60 تومان از روز گذشته پایین تر بود و با 25 هزار و 493 تومان مبادله شد. 

ماندگاری قیمت دلار نیما در کانال 25

قیمت دلار نیما که از روز گذشته وارد کانال 25 هزار تومان شده امروز هم در همین کانال معامله شد  و با 25 هزار و 240 تومان به فروش رسید. این قیمت نسبت به روز گذشته تقریبا 20 تومان رشد را نشان میدهد. 

قیمت هرات و سلیمانیه  بر مدار صعود 

در بازار هرات هم قیمت دلار امروز نسبت به روز قبل صعودی شد و نرخ دلار در این بازار به 29هزارو 500 تومان رسید. قیمت دلار سلیمانیه هم امروز اندکی بالاتر از دیروز بود  و با 30 هزار و 270 تومان معامله شد. 

 نرخ برابری درهم به دلار  چند؟ 

نرخ حواله درهم در ابتدای معاملات امروز تا 8 هزار و 250 تومان عقب نشینی کرد اما در نیمه روز بر روی 8 هزار و 320 تومان ایستاد که نسبت به دیروز  تفاوت چندانی نداشت. نرخ برابری درهم به دلار هم در محدوده 30 هزار و 559 تومان بود. بالا بودن ارزش ذاتی دلار نسبت به قیمت نقدی آن باعث شده که تقاضا برای خرید دلار بالا باشد. از نظر عده ای از  معامله گران انتظارات صعودی همچنان در بازار ارز برقرار است.

البته برخی از فعالان بازار معتقد بودند کاهش دلار در روز گذشته  طبیعی بوده  است . به باور این دسته از بازیگران ارزی افت قیمت دلار در روز گذشته در واقع یک اصلاح بوده تا مسیر بعدی خود را تعیین کند. به عقیده آنها در صورتی که دلار تهران امروز  بالای 30 هزار و 200 تومان تثبیت شود احتمال رسیدن آن به 30 هزار و 800 تومان وجود دارد . 

قیمت سکه دوباره به مرز 14 میلیون رسید

امروز یکشنبه بازار جهانی طلا تعطیل بود اما قیمت اونس طلا دیروز در محدوده 1812 دلار قرار داشت. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا و قیمت سکه امروز با برگشت دلار به کانال 30 هزار  رشد را تجریه کردند. 

قیمت طلا 18 عیار امروز 9 هزار و 500 تومان از دیروز بالاتر بود و به قیمت 1میلیون و 362 هزارو 100 تومان مبادله شد.

قیمت سکه هم  که از روز گذشته به کانال 13 میلیون تومان برگشته بود امروز هم در همین کانال معامله شد. سکه بازان در ابتدای معاملات امروز  سعی کردن که فلز زرد رنگ را به سمت کانال 14 هدایت کنند و قیمت سکه با 45 هزار تومان افزایش به 13 میلیون و 965 هزار تومان رسید.

روند صعودی سکه در نیمه روز هم ادامه پیدا کرد و فلز گران بهای داخلی با قدرت کانال 14 میلیون تومان را فتح کرد . قیمت سکه در زمان نوشتن این گزارش با 14 میلیون و 250 هزار تومان معامله شد.  

ارزش ذاتی سکه 12 میلیون و 938 هزار تومان بود و حباب سکه به بالای 10 درصد رسید. فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن همچنان بالای 1 میلیون تومان بود. در واقع،‌ حباب بالای 10  درصد،‌ برای برخی تماشاگران بازار به معنای آن است که سکه بازان نسبت به رشد قیمت دلار خوشبین هستند. با این حال، در شرایط حباب سنگین، قرار گرفتن در موقعیت خرید در بازار سکه پرریسک است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید