قیمت گوشی شیائومی ۱۲ اولترا فاش شد+ عکس

کدخبر: ۴۹۶۰۸۶
گوشی شیائومی ۱۲ اولترا در رنگ‌های مشکی، مرمر و سفید، در نیمه‌ی دوم امسال و در تاریخی همچنان نامشخص، در دسترس قرار خواهد گرفت.
قیمت گوشی شیائومی ۱۲ اولترا فاش شد+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از NotebookCheck به تازگی یکی از افشاگران معروف حوزه‌ی فناوری، اطلاعاتی را در رابطه با مشخصات فنی و قیمت گوشی مورد انتظار شیائومی یعنی ۱۲ اولترا منتشر کرد.

شیائومی قرار است اواخر امسال از قدرتمندترین گوشی سال ۲۰۲۲ خود با نام ۱۲ اولترا رونمایی کند. شرکت چینی اوایل امسال از گوشی‌های سری ۱۲ خود رونمایی کرد اما درست مثل سال گذشته، رونمایی از مدل اولترا را موکول کرد به یک تاریخ دیگر (نیمه‌ی دوم سال). از آن‌جایی که این گوشی را باید نماینده‌ی اصلی شیائومی برای کل سال ۲۰۲۲ و رقیب اصلی پرچم‌دارانی نظیر سامسونگ گلکسی S22 اولترا، آیفون ۱۳ پرو مکس، پیکسل ۶ پرو و … بدانیم، تاکنون خبرهای زیادی در رابطه با آن منتشر شده است. به تازگی هم یکی از افشاگران معروف حوزه‌ی فناوری، اطلاعاتی را در رابطه با مشخصات فنی و قیمت شیائومی ۱۲ اولترا منتشر کرد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

طبق گفته‌های Shadow_Leak@، یکی از موثق‌ترین افشاگران فناوری، ظاهرا شیائومی ۱۲ اولترا قرار است یک گوش فوق‌العاده قدرتمند و مجهز باشد. از پردازنده‌ی مرکزی شروع می‌کنیم، جایی که تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس به عنوان قلب تپنده در آن ایفای نقش می‌کند. تراشه‌ای که گفته می‌شود ۱۰٪ سریع‌تر از مدل استاندارد خواهد بود و هفته‌ی دیگر یا نهایتا در همین ماه قرار است از آن رونمایی شود.

شیائومی 12 اولترا

سال گذشته، شیائومی ۱۱ اولترا به نمایشگری انقلابی مجهز شد. اگرچه نمونه‌ی این نمایشگر یا حتی بهتر از آن را در گوشی‌های دیگر هم شاهد بودیم، اما در مقایسه با تمام پرچم‌دارهای خود شیائومی، این گوشی نمایشگری فوق‌العاده باکیفیت داشت. اینطور که به نظر می‌رسد، شرکت چینی تصمیم گرفت این‌بار هم برای مدل ۱۲ اولترا در این بخش، سنگ تمام بگذارد. وظیفه‌ی ساخت پنل این گوشی را سامسونگ بر عهده دارد که در آن از فناوری جدید E5 خود نیز استفاده کرده است. این نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی است و کیفیتی ۲K با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز دارد. علاوه بر این‌ها، این پنل OLED از رنگ‌های ۱۰ بیتی عمیقی پشتیبانی می‌کند و از فناوری LTPO 2.0 بهره می‌برد. متأسفانه از این لحاظ این گوشی بهترین نیست چون نسل سوم این فناوری را در پرچم‌دار ویوو یعنی X80 پرو شاهد هستیم. حسگر اثرانگشت این گوشی هم از نوع اپتیکال است و درون این نمایشگر تعبیه خواهد شد.

از جمله سایر قابلیت‌های جذابی که در شیائومی ۱۲ اولترا قرار خواهد گرفت می‌توان به وجود اسپیکرهای استریوی بسیار قدرتمند، موتورهای لرزشی با محور افقی، باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر سریع ۵۰ واتی بی‌سیم و ۱۲۰ واتی سیمی اشاره کرد. این باتری قدرتمند را می‌توان با توجه به قدرت سخت‌افزاری ۱۲ اولترا کاملا مناسب ارزیابی کرد، خصوصا اینکه به لطف شارژر سریعی که دارد، در صورت اتمام شارژ هم در مدت زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه بار دیگر گوشی را برای استفاده‌ی مجدد آماده می‌کند.

قیمت شیائومی 12 اولترا

دوربین شیائومی ۱۲ اولترا چهارگانه خواهد بود که شامل دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (ساخت سونی با سنسور IMX989 و پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال)، فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و تله‌فوتوی ۴۸ مگاپیکسلی با امکان زوم ۱۲۰ برابری دیجیتال می‌شوند. اگر این خبرها درست باشند، باید شیائومی ۱۲ اولترا را از لحاظ کیفیت دوربین، بهتر از گلکسی S22 اولترا بدانیم که در مجموع، بهترین گوشی اندرویدی به حساب می‌آید؛ مخصوصا اینکه شیائومی حتی دوربین فوق عریض را هم به لرزشگیر اپتیکال مجهز کرده تا تصاویر باکیفیتی در این حالت به ثبت برسند.

اگرچه Shadow_Leak@ اطلاعاتی را در رابطه با تاریخ رونمایی یا عرضه‌ی این گوشی منتشر نکرده است اما خوشبختانه توانست به نوعی به قیمت آن دسترسی داشته باشد و آن را برایمان فاش کند. طبق ادعای این افشاگر، شیائومی ۱۲ اولترا در چهار مدل راهی بازار خواهد شد که در تمامی آن‌ها از رم‌هایی با فناوری DDR5 و حافظه‌ی داخلی با فناوری UFS 3.1 استفاده می‌شود. قیمت مدل‌های مختلف این گوشی عبارت‌اند از:

  • ۸/۲۵۶ گیگابایت – ۶۰۰۰ یوآن (حدودا ۸۹۵ دلار)
  • ۱۲/۲۵۶ گیگابایت – ۶۵۰۰ یوآن (حدودا ۹۷۰ دلار)
  • ۱۲/۵۱۲ گیگابایت – ۶۸۰۰ یوآن (حدودا ۱۰۱۵ دلار)
  • ۱۶/۵۱۲ گیگابایت – ۷۳۰۰ یوآن (حدودا ۱۰۹۰ دلار)

توجه داشته باشید این قیمت‌های دلاری فقط از تبدیل ارزش این گوشی‌ها از یوآن به دلار به دست آمده و لزوما قرار نیست شرکت چینی این گوشی را با این قیمت‌ها راهی بازار جهانی کند. لازم به ذکر است شیائومی ۱۲ اولترا در رنگ‌های مشکی، مرمر و سفید، در نیمه‌ی دوم امسال و در تاریخی همچنان نامشخص، در دسترس قرار خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید