مهاجرت معامله گران در بازار سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز 16 خرداد

کدخبر: ۴۹۹۸۱۰
دسته ای از بازیگران بازار سکه نیز باور دارند که در روز جاری،‌عرضه ارز در بازار دلار بیشتر خواهد شد و با عقب نشینی دلار ، فروش سکه نیز بیشتر خواهد شد.
مهاجرت معامله گران در بازار سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز 16 خرداد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، براساس مصوبات جدید سران قوا به بانک مرکزی، معاملات فردایی طلا و سکه ممنوع شده است. پس از انتشار این خبر، حداقل در کانال های اطلاع رسانی قیمت سکه بازار فردایی، هیچ نرخی در روزهای تعطیل،‌ جمعه، شنبه و یک شنبه منتشر نشد. به این ترتیب می توان گفت که بازیگران فردایی خبر ممنوعیت معاملات را جدی گرفته اند.

photo_۲۰۲۲-۰۶-۰۶_۰۹-۳۱-۱۹

برخی از فعالان عنوان می کردند که چنین محدودیت هایی می تواند در کوتاه مدت جلوی نوسانات بیشتر را بگیرد،‌ولی در میان مدت،‌بازار به این ممنوعیت ها با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد. عده ای از معامله گران نیز عنوان می کردند که با ممنوعیت معاملات سکه فردایی، بازار نقدی این فلز گران بها با رشد تقاضای بیشتر مواجه خواهد شد. در واقع شماری از فعالان باور دارند که با حذف بازار فردایی، تقاضا از این بازار به بازار نقدی مهاجرت خواهد کرد. از نگاه ان ها فشار بیشتر به بازار نقدی زمینه پیش روی فلز گران بهای داخلی در کانال ۱۵ میلیون تومانی را فراهم خواهد کرد. 

دسته ای از بازیگران بازار سکه نیز باور دارند که در روز جاری،‌عرضه ارز در بازار دلار بیشتر خواهد شد و با عقب نشینی دلار، فروش سکه نیز بیشتر خواهد شد. گفته می شود با مجوز سران قوا در جلسه شب گذشته، اختیارات بانک مرکزی در بازار ارز افزایش یافته و این بانک مجاز است به صورت نامحدود در بازار مداخله کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید