پس لرزه های شکست مذاکرات دوحه

تداوم پیشروی قیمت سکه و طلا

کدخبر: ۵۰۵۶۱۹
اقتصادنیوز : امروز شنبه 11 تیر ماه 1401 قیمت دلار هرات وارد کانال جدید شد. دلار در استانبول ، سلیمانیه و دبی هم به آستانه مرزهای جدید رسید.
تداوم پیشروی قیمت سکه و طلا

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز شنبه11 تیر ماه  تحت تاثیر پس لرزه های شکست مذاکرات دوحه بود. کیهان نوشت : آمریکا نه تحریم را لغو می‌کند و نه تضمین می‌دهد. 

سیدمحمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای  نیز اعلام کرد:یکسری مسائل باقی مانده که اگر حل نشوند، می توانند اجرای برجام را برای ایران با چالش های جدی مواجه کنند. 

دلار به آستانه مرز های جدید رسید

قیمت دلار امروز  به مسیر افزایشی روز پنجشنبه گذشته ادامه داد. نرخ دلار امروز  به نیمه کانال جدید رسید. از افزایش قیمت دلار می توان حدس زد  که معامله گران امید چندانی به موفقیت مذاکرات، دست‌کم در آینده نزدیک ندارند. 

البته معامله گران معتقد بودند که در کنار بدبینی بازار ارز  به برجام ؛ سیگنال های صعودی از بازار های همسایه صادر شده بود. قیمت دلار در هرات وارد کانال جدید شد. دلار در استانبول ، سلیمانیه و دبی  هم به آستانه مرز های جدید رسید. 

آرامش نسبی قیمت دلار رسمی 

در بازار رسمی قیمت دلار آرامش نسبی را تجربه کرد. قیمت دلار صرافی ملی امروز با 27 هزار و 739 تومان روانه بازار شد و قبل از ظهر بر روی 27 هزار و 723  تومان قرار گرفت. دلار صرافی در نیمه ظهر امروز با 27 هزار و 727 تومان معامله شد که نسبت به دو روز قبل ثابت بود. قیمت دلار در انتهای کار صرافی ملی بر روی 27 هزار و 734 تومان ایستاد. 

در بازار متشکل ارزی هم نرخ دلار در ابتدای معاملات امروز 27 هزار و 600 تومان بود  و در نیمه روز به قیمت به 27 هزار و 590 تومان به فروش رسید.قیمت دلار متشکل عصر امروز 27 هزار و 601 تومان بود. 

تداوم پیشروی قیمت سکه و طلا 

قیمت اونس طلا روز گذشته  تقریبا 8 دلار پایین آمد و بر روی 1804 دلار ایستاد. این فلز گران بهای جهانی در بازار امروز به 1813 دلار رسید. 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار عصر امروز افزایش یافت. این فلز زرد رنگ داخلی امروز 13 هزار و 200 تومان بالاتر از  ۲ روز پیش معامله شد و به قیمت 1 میلیون و 453 هزار و 100 تومان به فروش رسید. 

روند افزایشی قیمت سکه هم که روز پنجشنبه آغاز شده در بازار امروز هم ادامه پیدا کرد. سکه بازان که  در انتظار افزایش قیمت دلار بودند، امروز با رشد دلار در موقعیت خرید قرار گرفتند. سکه  امروز به مقاومت جدید ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نفوذ کرد. قیمت سکه عصر امروز 15 میلیون و 700 هزار تومان بود. حباب سکه با قیمت یاد شده در محدوده 13 درصد بود و فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن در بازار بیش از 1 میلیون و 800 هزار تومان بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید