پیش بینی قیمت خودرو پس از آزادسازی واردات

سقوط قیمت این خودروها در بازار

کدخبر: ۵۱۹۱۹۰
با واردات خودرو مونتاژی‌های کره‌ای پسابرجامی و وارداتی‌های هاچ‌بک کره‌ای ژاپنی بیشترین تاثیر کاهش قیمت را تجربه می‌کنند.
سقوط قیمت این خودروها در بازار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، یک کارشناس صنعت خودرودرباره آیین‌نامه واردات خودرو گفت: بازار خودروهای وارادتی قدیمی بی‌تاثیر از این مصوبه خواهند بود و خودروهای خارجی قدیمی در کلاس‌های دی به بالا همچنان با معاملات خودروهای کهنه روزگار خواهد گذراند.

فربد زاوه درباره آیین‌نامه واردات خودرو گفت‌: به هر شکل ساختار این مصوبه فارغ از شناور بودن تعرفه که تاثیر آن بر قیمت بازار رفع شده و قیمت متناظر با عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود، بر بازار را می‌توان اینگونه شناسایی کرد.

فروش فوری هایما بدون قرعه کشی

وی افزود: بازار خودروهای وارادتی قدیمی بی‌تاثیر از این مصوبه خواهند بود و خودروهای خارجی قدیمی در کلاس‌های دی به بالا همچنان با معاملات خودروهای کهنه روزگار خواهد گذراند. این به این معنی است که خودروهایی مانند راو۴، سانتافه، انواع بنز و بی‌ام‌و عمده محصولات هیوندای کیا و تویوتا همچنان با محصولات قدیمی ادامه حیات می‌دهند و لذا تاثیری بر قیمت آنها محقق نمی‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: بازار خودروهای چینی مونتاژی با این مصوبه تاثیر چندانی نخواهد یافت و خودروهای مونتاژی چینی که با بهای گزاف در بازار عرضه می‌شوند، همچنان با سودآوری خوبی بی‌تهدید خواهند ماند.

زاوه ادامه داد: خودروهای وارداتی کوچک قدیمی مانند انواع خودروهای هاچ‌بک و مونتاژی‌های کوچک و خودروهای جدید داخلی از این مصوبه متاثر می‌شوند و قیمت آنها کاهشی می‌شود.

وی یادآور شد: در این بین خصوصا مونتاژی‌های کره‌ای پسابرجامی و وارداتی‌های هاچ‌بک کره‌ای ژاپنی بیشترین تاثیر کاهش قیمت را تحربه می‌کنند.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروهای داخلی هم تاثیر کمی از این مصوبه خواهند داشت. در بازه قیمتی ۳۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان، بیشترین تاثیر بر محصولات بازار خواهد بود و محصولات پایین‌تر، تاثیرپذیری کمتری خواهد داشت.

زاوه خاطرنشان کرد: در عین حال، محصولات مونتاژی چند سال ساخت مثل سیتروئن سی۳ و ۲۰۰۸ سراتو مونتاژی از این مصوبه تاثیر می‌گیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید