منتظر ورود بنز و ب‌ام‌و نباشید؛

این خودروهای خارجی وارد ایران می شوند؟

کدخبر: ۵۱۹۲۹۴
طبق اعلام سخنگوی وزارت صمت، مرحله اجرایی واردات خودرو عملاً از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود و واجدین شرایط واردات خودرو، تا ۱۹ شهریور ماه فرصت دارند درخواست خود را تحویل دهند.
این خودروهای خارجی وارد ایران می شوند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از قرن نو ، امید قالیباف با بیان این مطلب، اظهار کرد: آیین‌نامه واردات خودرو سه گروه را شامل می‌شود که پس از ارسال درخواست در مهلت مقرر یادشده که ۱۹ شهریورماه در نظر گرفته شده، حداکثر تا آخر شهریورماه اسامی شرکت‌های منتخب اعلام خواهد شد. پس از تأیید و اعلام شرکت‌هایی که الزامات آیین‌نامه واردات خودرو را با امتیاز بالاتری کسب کرده‌اند، واردات خودرو می‌تواند انجام شود.

چه خودروهایی امکان واردشدن دارند؟

بر اساس آیین‌نامه واردات خودرو، سقف قیمت خودروهای وارداتی بیست‌هزار دلار تعیین شده است. بررسی‌ها حاکی از آن است که با این سقف قیمتی، امکان واردات خودروهای بنز و ب‌ام‌و فراهم نیست.

قیمت خودروهای مرسدس بنز از 36هزار دلار آغاز می‌شوند و تا 165هزار دلار ادامه پیدا می‌کند.

در خصوص خودروهای ب‌ام‌و نیز وضعیت به همین منوال است. حداقل قیمت این خودرو در بازار‌های جهانی 35هزار دلار است و قیمت آن تا 140هزار دلار بالا می‌رود.

در این بازه قیمتی، خودروهای کیا و هیوندای، دو غول خودروساز کره‌ای، بیشترین احتمال واردات را دارند. خودرو کیا سول مدل 2023 در بازارهای جهانی 19هزار و 800 دلار قیمت خورده است (تصویری از کیا سول).

سورته

کیا ریو نیز از جمله خودروهایی است که امکان واردات آن فراهم است. این خودرو در بازارهای جهانی به قیمت 16هزار و 450 دلار خریدوفروش می‌شود ( تصویری از کیا ریو).

کیا فورته نیز دیگر خودرو کیاست که امکان واردات به کشور را دارد. این خودرو به قیمت 19هزار و 490 دلار در بازارهای جهانی خریدوفروش می‌شود ( تصویری از کیافورته).

فورته

در میان خودروهای هیوندای نیز Veloster مدل 2021 می‌تواند با حداقل قیمتی 18هزار و 900 دلار به کشور وارد شود.

هیوندای اکسنت مدل 2021 نیز با حداقل قیمتی 15هزار و 400 دلار می‌تواند به کشور وارد شود (تصویری از هیوندای اکسنت).

هیوندای اکسنت

در میان خودروهای نیسان نیز امکان واردات برخی از مدل‌ها فراهم است. نیسان ورسا 15هزر و 580 دلار قیمت خورده است و نیسان سنترا نیز 19هزار و 950 دلار قیمت دارد.

برخی از مدل‌های خودروهای میتسوبیشی نیز امکان واردات به ایران را دارند. خودرو میتسوبیشی میراژ seg4 با قیمتی بالغ بر 19هزار و 250 دلار می‌تواند در طرح جدید واردات خودرو به کشور وارد شود.

باید توجه داشت که قیمت خودروها در بازارهای مختلف دنیا بر حسب شرایطی نظیر برخی تعرفه‌ها، ذائقه مشتریان و به‌خصوص کم‌وزیاد شدن آپشن‌ها می‌تواند متغیر باشد. از سوی دیگر، واردات خودرو به کشور ما تابع هزینه‌هایی از قبیل تعرفه واردات یا مالیات بر ارزش افزوده است که برای اطلاع از جزئیات آن باید منتظر آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو باشیم. به‌عنوان مثال، منطقی، معاون وزیر صمت، ۲۳ مرداد گفته بود که تعرفه واردات خودروهای اقتصادی تا بیست درصد کاهش می‌یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید