گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

سقوط قیمت دلار و سکه در بازار

کدخبر: ۵۱۹۷۹۳
اقتصادنیوز : قیمت دلار و سکه در بازار ارز امروز دوشنبه 14 شهریور 1401 یک کانال سقوط کرد.
سقوط قیمت دلار و سکه در بازار

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بازار ارز تهران امروز دوشنبه 14 شهریور ماه شاهد سقوط قیمت دلار از کانال 30 هزار تومان به کانال 29 هزار تومان بود .

اسکناس آمریکایی امروز در مقایسه با دیروز نزدیک به 450 تومان ریزش کرد. نرخ دلار امروز از محدوده مقاومتی 29 هزار و 800 تومان پایین آمد و به قیمت 29 هزار و 770 تومان معامله شد . 

قیمت دلار اصلاح شد ؟ 

عده ای از  معامله گران معتقد بودند  که نرخ دلار بعد از صعود های یکی دو روز اخیر امروز اصلاح شد. البته امروز بازار های همسایه هم شاهد عقبگرد نرخ دلار بود و همین امر باعث شد قدرت کاهشی ها در تهران افزایش پیدا کند. 

ریزش قیمت دلار در هرات و سلیمانیه 

نرخ دلار هرات امروز مانند قیمت دلار در تهران یک کانال ریزش کرد . هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار هرات امروز 29 هزار و 820 تومان به فروش رسید که در مقایسه با دیروز 180 تومان کاهش را نشان می دهد . 

سرنوشت دلار سلیمانیه هم امروز نزولی بود با این حال نرخ دلار در بازار یاد شده همچنان در کانال 30 هزار تومان قرار داشت. نرخ دلار سلیمانیه امروز 320 تومان کاهش را ثبت کرد. 

دلار و درهم

افت قیمت درهم 

قیمت درهم در بازار امروز 80 تومان افت کرد  و به روی 8 هزار و 240 تومان قرار گرفت. از نظر عده ای از بازیگران ارزی مجموع عوامل یاد شده موجب عقب نشینی دلار در تهران شده بود . 

پیام وزارت خارجه به بازار دلار

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در نشست خبری  درباره برجام گفت موضوع «تضمین» برای ایران دارای اهمیت زیادی است. یک وجه تضمین، لغو تحریم‌هاست و وجه دیگر دور کردن آژانس از رفتار سیاسی و بازی های سیاسی است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره ادعای مقام آمریکایی درباره غیر سانده بودن دومین پاسخ ایران به برجام گفت: پاسخ ایران به اروپا سازنده، شفاف و قانونی بود و موضعی از سوی طر‌ف‌های غربی مبنی بر غیرسازنده بودن پاسخ ایران دریافت نکردیم. 

با این حال عده ای از بازیگران ارزی تهران همچنان سردرگم برجام هستند  و سعی می کنند با احتیاط در بازار قدم بردارند . 

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی 

قیمت اونس طلا ظهر امروز تقریبا 3 دلار از  دو روز قبل پایین تر بود . فلز گران بهای جهانی عصر امروز در محدوده 1715 دلار معامله شد . 

ریزش قیمت طلا 18 عیار در ایران 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار عصر امروز در محدوده 1میلیون و 273 هزار توان به فروش رسید که در مقایسه با عصر دیروز تقریبا 11 هزار و 300 تومان پایین آمده بود . 

پیام عقب نشینی  قیمت دلار به بازار سکه 

با عقب نشینی قیمت دلار ، سکه بازان کانال 14 میلیون تومان را از دست بدهند. قیمت هر قطعه سکه امامی امروز در محدوده 13 میلیون و 872 هزار تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با دیروز  92 هزار تومان کاهش را نشان می دهد.

البته عده ای از سکه بازان باور داشتند در صورتی که سکه محدوده 13 میلیون و 800 هزار تومان را حفظ کند فلز زرد رنگ داخلی پتانسیل رشد را خواهد داشت. 

ارزش ذاتی سکه امروز 12 میلیون و 20 هزار تومان بود که در مقایسه با قیمت نقدی بیش از 1 میلیون و 800 هزار تومان  فاصله دارد . حباب سکه هم امروز در محدوده 15 درصد بود . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید