پیش بینی بورس هفته / دو ترمز اصلی بازار سهام

کدخبر: ۵۲۰۶۵۰
اقتصادنیوز: ناظران بازار معتقدند با تیره‌تر شدن چشم انداز برجام، به نظر می‌رسد شکاف قیمت نیما و قیمت بازار افزایش پیدا کند.
پیش بینی بورس هفته / دو ترمز اصلی بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در هفته اخیر، شاخص‌ کل بورس تهران افت کرد و شاخص هم وزن نیز برخلاف هفته‌های پیشین، ریزش کرد. در ابتدای هفته شاخص ریزش 12 هزار واحدی داشت. در دومین روز کاری هفته شاخص 7 واحد مثبت شد و روز دوشنبه نیز شاهد افت 126 واحدی شاخص کل بودیم.

روز سه‌شنبه شاخص کل بار دیگر نزول کرد و 5 هزار و 945 واحد افت کرد و در روز چهارشنبه 7 هزار و 975 واحد نزول کرد. 

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 26 هزار و 538 واحد پائین‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس منفی 2 درصد شد. 

شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین هزار و 573 واحد پائین‌‌تر ایستاد و بازدهی منفی 0.4 درصدی را ثبت کرد.

بورس

پیش بینی بورس هفته

شاخص کل در سه روز پایانی هفته نزول کرد و دهمین روز خروج پول حقیقی را پشت سر گذاشت. با آن که در روزهای میانی هفته، ارزش پول خروجی روند نزولی پیدا کرده بود، در آخرین روز کاری هفته رشد 128 درصدی پیدا کرد. 

در این هفته روند ارزش معاملات خرد پرنوسان بود. به طوری که فاصله ارزش معاملات کف و سقف هفته 844 میلیارد تومان بود. 

با این حال ارزش معاملات تنها یک دهم درصد ارزش کل بازار سهام است. بنابراین بورس تهران با رکود دست و پنجه نرم می‌کند. با از دست رفتن امیدها برای احیای برجام، حساسیت بازار نسبت به اخبار حوزه دیپلماسی نیز کمتر شده است و دیگر شاهد افت و خیزهای متأثر از اخبار برجام نیستیم. این کاهش حساسیت و سطح پائین معاملات خرد با خروج پول حقیقی در تمامی روزهای معاملاتی در 2 هفته اخیر همراه بوده است. مقصد این پول‌ها نیز عمدتا صندوق‌ها و دیگر بازارهای دارائی است.  

ناظران بازار معتقدند انتظارات معامله‌گران به برجام گره خورده است. از سوی دیگر نرخ ارز نیما همچنان با نرخ بازار شکاف دارد و با تیره‌تر شدن چشم انداز برجام، به نظر می‌رسد شکاف قیمت نیما و قیمت بازار افزایش پیدا کند که سیگنالی منفی برای سهامداران و معامله‌گران است. 

13

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید