نیم‌قرن با اقتصاد ایران،2 آذر

بازده بورس تهران به 100 درصد رسید

کدخبر: ۵۳۶۵۱۲
اقتصادنیوز: نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.
بازده بورس تهران به 100 درصد رسید

ما در این بخش تلاش داریم اخبار و گزارش‌های اقتصادی را به گونه‌ای به تصویر بکشیم تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.« اقتصادنیوز » از آبان 1399 هر روز اقدام به انتشار اخبار و گزارش‌های اقتصادی همان روز سال‌های 1350، 1360، 1370، 1380 و 1390 کرد.

پارسال نیز هر روز در بخش «نیم قرن با اقتصاد ایران» اخبار همان روز در سال‌های اول هر دهه در نیم قرن گذشته را منتشر کردیم.در ابتدای قرن پانزدهم با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های 1352، 1362، 1372، 1382 و 1392 تقدیم مخاطبان می‌شود.

دوم آذر 1372؛ معرفی احمدی‌نژاد به عنوان استاندار اردبیل

در نشست هیات وزیران، نخست رویدادهای مهم داخلی و خارجی بررسی شد و پس از آن بررسی تبصره‌های لایحه برنامه دوم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور پی گرفته شد.

در این جلسه به پیشنهاد وزیر کشور و تصویب دولت، آقای محمود احمدی‌نژاد به عنوان استاندار استان جدید اردبیل که تاسیس آن به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، انتخاب شد.

دوم آذر 1382؛ پژوی 8 میلیون تومانی در راه است

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: کاهش قیمت از برنامه‌های جدی ایران‌خودرو در سال 83 است که ازجمله آن ها عرضه پژو 405 به بهای 80 میلیون ریال بدون حذف برخی اجزا است.

منوچهر منطقی افزود: ممکن است کاهش قیمت تولیدات از ابتدای سال 83 عملی نشود، اما از اواسط سال مذکور به اجرا درمی‌آید.

وی با رد شایعات مربوط به حذف برخی اجزای خودرو برای کاهش قیمت توضیح داد: ایران خودرو برنامه ارزان کردن تولیدات خود را از طریق کاهش هزینه‌های مالی و کاهش بهای قطعات دنبال می‌کند.

منطقی گفت: به هر میزان که برنامه در دست اجرای ارزان‌سازی محقق شود، بهای خودرو کاهش خواهد یافت.

وی در عین حال هر گونه کاهش پله‌ای در قیمت تولیدات را رد کرد و افزود: در سیاست ارزان‌سازی خودروهای تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو قرار نیست که بخشی از اجزای خودرو حذف شود.

بازده بورس تهران به 100 درصد رسید

بازده بورس تهران در پایان آبان ماه امسال به 100 درصد رسید.

سهامداران بورس تهران طی 8 ماه منتهی به 30 آبان‌ماه امسال معادل 101 درصد بازده از این بازار به‌دست آورده‌اند.

این گزارش حاکی است، بازده بازار سهام تهران در آبان‌ماه گذشته 8.8 درصد بوده که وضعیت مطلوب‌تری را نسبت به مهرماه نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است: 8 ماه نخست امسال شاخص قیمت و بازده نقدی از رقم 11 هزار واحد به ارقامی فراتر از 22 هزار واحد رسیده و سقف 23 هزار واحد را نشانه رفته است.

آمار ارائه‌شده نشان می دهد، قیمت سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس تهران به طور میانگین 91 درصد افزایش یافته، این در حالی است که متوسط رشد قیمت‌ها در بازار سهام طی آبان‌ماه 8.6 درصد گزارش شده است.

در ادامه آمده است، ارزش جاری بازار سهام تهران در پایان آبان‌ماه امسال با 110 درصد رشد نسبت به ابتدای سال مرز 246 هزار میلیارد ریال را پشت‌سر گذاشته است.

ارزش بازار سهام تهران در آبان‌ماه 9.4 درصد بالا رفت. ارزش جاری سهام پذیرفته‌شده در بورس تهران در ابتدای امسال 118 هزار میلیارد ریال گزارش شده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید