قیمت آپارتمان‌ در مناطق ٢٢گانه تهران

کدخبر: ۵۴۱۲۷۲
اقتصادنیوز: تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آبان ماه امسال پنج درصد بوده است. تورم ماهانه آبان ماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل هم ٥.١ درصد افزایش داشته است.
قیمت آپارتمان‌ در مناطق ٢٢گانه تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مرکز آمار ایران در گزارشی با عنوان شاخص و متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی مناطق ٢٢ گانه شهر تهران آورده است که در آبان ماه سال جاری شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ١٦٧.٤رسیده است که نسبت به ماه قبل (١٥٩.٥) پنج درصد افزایش داشته است.

قیمت ماشین ظرفشویی‌های پرطرفدار در بازار+جدول

 

افزایش تورم ماهانه مسکن در پایتخت

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل بوده که در آبان ماه سال جاری تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران پنج درصد بوده است. تورم ماهانه آبان ماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل ٥.١ واحد درصد افزایش داشته است.

 

رشد ۵۰ درصدی تورم نقطه به نقطه

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است. در آبان ماه ١٤٠١ تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۵۰ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل که ٤٤.٧ درصد بود، ٥.٣ واحد درصد افزایش داشته است.

 

افزایش تورم سالانه

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل است. نرخ تورم سالانه آبان ماه امسال آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ٣٥ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل که ٣٢.٤درصد بود، ٢.٦ درصد افزایش داشته است.

 

متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی مناطق ٢٢گانه تهران

در آبان ماه سال جاری متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در مناطق ٢٢ گانه شهر تهران به ترتیب به ۴۷ میلیون و ۹۳۸ هزار تومان و ۴۶ میلیون و ۱۶ هزار تومان رسیده است. در این ماه منطقه یک با متوسط وزنی قیمت ۹۶ میلیون و ۷۷۸ هزار تومان بیشترین و منطقه ١٨ با متوسط وزنی قیمت ۲۴ میلیون و ۲۶۲ هزار تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید