پیش بینی قیمت دلار امروز یکشنبه 18 دی 1401

کدخبر: ۵۴۷۲۲۱
با وجود تمایل بازارساز برای مداخله در بازار ارز، عواملی از جمله روند افزایشی بازارهای هرات و سلیمانیه موجب شد مسیر نزولی دلار در تهران ادامه پیدا نکند و یک کانال بالاتر برود. این شرایط کار را برای بازارساز در جهت عقب راندن اسکناس آمریکایی دشوارتر می‌کند.
پیش بینی قیمت دلار امروز یکشنبه 18 دی 1401

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، اسکناس آمریکایی در ابتدای هفته جاری حرکت در مسیر نزولی را ادامه نداد و به کانال بالاتر رفت. گفته‌های برخی فعالان نشان می‌دهد که در ابتدای روز شنبه ارزش دلار در شهرهای هرات افغانستان و سلیمانیه عراق راه صعودی را در پیش گرفت و این علامت‌ها از بازارهای خارجی، یکی از عواملی بود که موجب شد میزان خریدها در بازار داخلی بیشتر شود.

در کنار این، برخی فعالان باور داشتند بالا رفتن ارزش دلار در بازار فردایی و در معاملات پشت‌خطی انتهای هفته موجب شده بود که بازیگران در بازار نقدی گرایش کمتری به فروش داشته باشند و بیشتر ترجیح دهند در موقعیت خرید قرار بگیرند.

در این شرایط شماری از معامله‌گران عنوان می‌کنند که در صورت ادامه روند افزایشی در بازارهای همسایه و رشد قیمت در بازار پشت‌خطی، بازارساز کار دشواری برای عقب راندن قیمت به کانال پایین‌تر دارد.

بازارساز در هفته گذشته توانست افزایشی‌ها را از بازار خارج کند ولی در شروع هفته جاری، بازار کار خود را با روند متفاوتی آغاز کرد. در بازار متشکل ارزی نیز دیروز دلار بالای محدوده 37 هزار و 800 تومان مورد معامله قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید