گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

بازار دلار به خواب رفت !

کدخبر: ۵۴۷۹۹۲
اقتصادنیوز : برخی از معامله گران می گفتند در هوای سرد، اسکناس آمریکایی در تهران به خواب زمستانی رفت.
بازار دلار به خواب رفت !

به گزارش اقتصادنیوز ، هوای تهران  امروز چهارشنبه 21 دی ماه 1401 برفی و بارانی بود. بررسی قیمت دلار امروز چهارشنبه 21 دی ماه حکایت از کاهش حجم و خرید و فروش اسکناس آمریکایی در تهران و سلیمانیه دارد. برخی از معامله گران می گفتند در هوای سرد، اسکناس آمریکایی در تهران به خواب زمستانی رفت.

کاهش حجم و خرید و فروش دلار 

گفته می شود امروز نرخ دلار در تهران و سلیمانیه نسبت به روز قبل ثبات را تجربه کرده است. نرخ حواله درهم نیز امروز نسبت به  روز قبل نوسان محدودی  را ثبت کرد و رنج بود.

ثبات نسبی نرخ حواله درهم  باعث شده سطح احتیاط معامله گران در تهران بیشتر شود.بازار ارز هرات هم روز گذشته 250 تومان کاهش یافت و در بازار امروز 250 تومان بالا رفت. 

 فشار عرضه ارز 

عده دیگری باور دارند بازارساز با قدرت رو‌به‌روی بازیگران افزایشی قرار گرفته است و فشار عرضه در روزهای اخیر موجب شده اسکناس آمریکایی توان زیادی برای حرکت در مسیر صعودی نداشته باشد.

فضای انتظامی در بازار ارز 

برخی فعالان نیز عنوان می‌کنند که هراس از برخوردهای امنیتی موجب شده برخی از معامله‌گران حجم خرید و فروش‌های خود را کاهش دهند.

این دسته ترجیح می‌دهند در شرایطی که تغییرات قیمتی اسکناس آمریکایی قابل توجه نبوده است، ریسک خرید و فروش قیمت را به جان نخرند. برخی خبرگزاری‌ها در روز گذشته خبر داده بودند که 10 نفر از معامله‌گران غیررسمی ارز دستگیر شدند.

امروز هم رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری ۱۵۳ نفر از دلالان ارزی و مخلان نظم اقتصادی طی حدود یک ماه اخیر در پایتخت خبر داد.

خبر فیک در بازار ارز 

امروز یک خبر فیک بین معامله گران بازار دست به دست می شد. برخی از معامله گران مدعی بودند که رافائل گروسی روز شنبه به تهران سفر خواهد کرد.البته با توجه به اینکه خبرگزاری های رسمی این خبر را تایید نکرده اند اقتصادنیوز در خصوص صحت و سقم آن اظهار نظر نمی کند.

معامله گران می گفتند این خبر البته احتمالا از سوی خالی فروشان برجسته شد. معامله گران می گفتند البته گروسی بیاید یا نیاید مهم نیست چون کشورهای غربی برجام را  تقریبا کنار گذاشته اند.در چند وقت اخیر سیگنال های خوبی از سوی مهره های اصلی برجام مخابره نشده است.

قیمت ربع سکه ریخت

قیمت سکه امامی امروز در سایت اتحادیه طلا و ارز در محدوده 21 میلیون و 95 هزار تومان  معامله شد.قیمت ربع سکه امروز هم مانند روز گذشته ریزش کرد و به مرز 8 میلیون تومان رسید. دو روز قبل نرخ ربع سکه در محدوده 8 میلیون و 700 هزار تومان بود.  ه نظر می رسد با خبر ورود ربع سکه به بورس کالا از روز شنبه اینده  بخشی از حباب این فلز زرد رنگ همچنان  در حال تخلیه شدن است .بررسی ها نشان  می دهد  که حدود نیمی از قیمت ربع سکه را حباب آن تشکیل می‌دهد.

برخی  اعتقاد دارند درصورت ورود تقاضا به حراج ربع سکه، حجم فشار روی بازار دلار کاهش خواهد یافت.

برخی هم می گفتند  یکی از برنامه‌های بازارساز برای کنترل قیمت دلار، بازی با حباب سکه‌ است. کاهش حباب سکه می‌تواند سیگنالی برای کاهش قیمت دلار باشد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید