قیمت سکه وارد کانال 24 میلیون تومان شد

رمزگشایی از جهش قیمت دلار و سکه /قیمت طلا درحال پیشروی

کدخبر: ۵۵۰۱۱۸
اقتصادنیوز: در بازار امروز قیمت سکه، قیمت طلا و قیمت دلار افزایش را تجربه کرد.
رمزگشایی از جهش قیمت دلار و سکه /قیمت طلا درحال پیشروی

به گزارش اقتصادنیوز، برخی از معامله گران در بازار ارز امروز شنبه اول بهمن ماه مدعی بودند که نرخ دلار  آرایش صعودی به خود گرفت. 

بعد از تغییر رئیس کل بانک مرکزی شوک این تغییر بازار را دچار مکث کرد  ولی یک سلسله اتفاق مکث بازار را از بین برد.

اول سیاست هایی که ضد جمهوری اسلامی از طرف برخی کشورهای اروپایی اتخاذ شد؛ به خصوص که این سیاست ها با بزرگنمایی در اثر گذاری همراه بود

معامله گران در حالی که تصمیم پارلمان اروپا و تحریم سپاه را برجسته کردند که اطلاعات تکمیلی بعد از آن نشان داد مسیر اجرایی شدن پیچیدگی های زیادی دارد

یک تصمیم نمادین برای بازار در حد یک اثر عینی جلوه کرد. این نشان می‌دهد که انتظارات در بازار در وضعیت نرمال نیست نکته دوم اینکه سیاست‌های اعلامی در بانک مرکزی در سه هفته اخیر هم وزن فضای انتظاری حاکم در بازار نیست. باید صبر کرد و دید تدابیر و بعدی و سیاست‌های تکمیلی چطور می تواند با فضای انتظاری کنونی مواجه شود.

پرواز قیمت دلار در آسمان هرات 

از نگاه تحلیلگران ارزی یکی از عوامل صعود قیمت دلار در تهران به یکه تازی اسکناس آمریکایی در هرات برمی گردد. گفته می شود نرخ دلار هرات امروز با گپ مثبت 1 هزار و 100 تومانی بازشد. به عبارت دیگر نرخ  دلار هرات در شروع معاملات امروز تقریبا 1 هزار و 100 تومان بالاتر از قیمت بسته شده عصر پنجشنبه گذشته بود.

قیمت دلار در بازار مذکور در ادامه معاملات نقدی امروز به دوباره به پرواز درآمد و نسبت به دو روز قبل 1 هزار و 700 تومان بالا رفت.

معاملات فردایی حلال شد !

یکی از خبرهای بازار هرات این بود که معاملات فردایی امروز دوباره آغاز شد، این در حالی است که در روزهای گذشته خبر آمده بود طالبان معاملات دلار فردایی را حرام اعلام کرده است. عده ای از معامله گران می گفتند مثل اینکه معاملات فردایی در هرات حلال شد.

دو کانال شکنی در یک روز 

قیمت دلار در سلیمانیه امروز مانند هرات با گپ مثبت باز شد. سلیمانیه امروز دو کانال شکنی را تجربه کرد.اسکنای آمریکایی در بازار یاد شده در نیمه ظهر امروز 1 هزار و 700 تومان گران تر از عصر پنجشنبه گذشته معامله شد. نرح حواله درهم نیز در بازار امروز تقریبا 400 تومان بالاتر از دو روز قبل معامله شد. معامله گران باور دارند مجموع عوامل یاد شده باعث شد قیمت دلار به زمان انتصاب فرزین برگردد. 

دلار

خبر داغ در بازاردلار 

در شرایط فعلی علاوه بر موضوع پارلمان اروپا و قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درفهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا یک موضوع مهم دیگر در بین معامله گران دلار داغ شده است. 

آمریکا در حال بستن مسیر دلار به ایران و عراق است

وال استریت ژورنال گزارش داده که آمریکا در حال بستن مسیر دلار به ایران و عراق است. آن طور که در این گزارش آمده تشدید فشار بر ایران موجب کاهش ارزش پول عراق شده است.

قاچاق دلار از تهران به سلیمانیه

گفته می شود تقویت ارزش دلار در بازار سلیمانیه موجب شده تقاضا برای این ارز در بازار همسایه بیشتر شود. به عبارت دیگر با توجه به  شکاف قیمتی در دو بازار تهران و سلیمانیه قاچاق دلار از تهران به بازار مذکور بیشتر می شود. 

به گزارش این روزنامه، از زمانی که بانک فدرال نیویورک در نوامبر برای مقابله با قاچاق دلار به ایران نظارت‌ سختگیرانه‌ای اعمال کرده، بیش از ۸۰ درصد نقل‌ و انتقالات بانکی عراق مسدود شده‌ است ، عاملی که زمینه ساز ضعف اقتصاد این کشور و کاهش ورود ارز به ایران شده است.

قیمت دلار در بازار رسمی 

در سمت رسمی بازار هم صرافی ملی امروز  قیمت خرید دلار آمریکا 38 هزار و 914 تومان و قیمت فروش دلار آمریکا 39 هزار و 307 تومان اعلام شد.

در بازار متشکل ارزی امروز نرخ دلار 38 هزار و 706 تومان بود. دلار توافقی هم در محدوده 38 هزار و 918 تومان به فروش رسید.

تداوم پیشروی قیمت طلا در ایران 

قیمت اونس طلا امروز در محدوده 1926 دلار معامله شد که نسبت به دیروز ثابت بود. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار امروز بالا رفت. آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده قیمت طلا 18 عیار امروز تا 2 میلیون و 61 هزار و 900 تومان بالا رفته است. قیمت فلز زرد رنگ داخلی دو روز قبل 2 میلیون 33 هزار و 500 تومان بود. 

ورود سکه به کانال 24 میلیون تومان

سایت اتحادیه امروز  همچنین اعلام کرده که قیمت سکه  امامی وارد کانال 24 میلیون تومان شده و تا سطح 24 میلیون و 455 هزار تومان پیشروی کرده است.

قیمت سکه در سایت مذکور در زمان نگارش این گزارش 24 میلیون و 447 هزار تومان بود. این قیمت نسبت به عصر پنجشنبه گذشته نزدیک به از 800 هزار تومان جهش صعودی را نشان می دهد. 

KQW19EuW20vp

قیمت ربع سکه در یک قدمی کانال 10 میلیون تومان 

قیمت ربع سکه در بازار امروز به یک قدمی کانال 10 میلیون تومان رسید. قیمت نیم سکه هم امروز 14 میلیون و 300 هزار تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با 2 روز قبل 500 هزار تومان افزایش را نشان می دهد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید