نزولی شدن قیمت دلار در بازارهای همسایه

اصلاح قیمت دلار و سکه با سیگنال بورل /قیمت ربع سکه ریزش کرد

کدخبر: ۵۵۰۶۱۴
اقتصادنیوز: قیمت دلار و سکه در بازار امروز بعد از اظهارات فرزین درباره سامانه ناخدا و بورل درباره جلسه اتحادیه اروپا اصلاح شد .
اصلاح قیمت دلار و سکه با سیگنال بورل /قیمت ربع سکه ریزش کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در سومین روز هفته جاری در بازار ارز هرات اصلاح شد. گفته می شود اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده بعد از صعودهای پی در پی روز های اخیر، امروز بالاخره وارد فاز کاهشی شد.

قیمت دلار در شروع معاملات نقدی امروز با گپ منفی 600 تومانی باز شد. به عبارت دیگر قیمت شروع دلار در هرات امروز 600 تومان پایین تر از قیمت بسته شده روز قبل بود. در نیمه ظهر امروز 500 تومان پایین از قیمت دیروز معامله شد. 

صدور پیام اصلاح به دلار از مرزها 

در سلیمانیه هم قیمت دلار یک کانال پایین آمد.نرخ دلار سلیمانیه در شروع معاملات دیروز تقریبا 800 تومان پایین تر از روز گذشته به فروش رسید اما در نیمه ظهر دوباره به یک قدمی کانال دیروز رسید. با این حال بررسی ها نشان می دهد دلار در سلیمانیه ظهر امروز 550 تومان ارزان تر از روز گذشته مبادله شد. 

قیمت دلار شل کرد 

نرخ حواله درهم نیز امروز در مقایسه با روز قبل با افت قیمت 150 تومانی روانه بازار شد اما در نیمه ظهر 80 تومان کاهش را ثبت کرد. 

با شل شدن نرخ دلار در بازار های همسایه و نرخ حواله درهم، قیمت دلار در تهران هم تا حدودی اصلاح شد. 

اصلاح دلار توسط ناخدا بورل

فعالان بازار در کنار اثر گذاری بازارهای همسایه بر تهران می گفتند بورل، دلار را اصلاح کرد.  بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد تا زمانی که دادگاه اتحادیه اروپا این گروه را شناسایی کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه گفت: «این چیزی است که بدون حکم دادگاه نمی‌توان در مورد آن تصمیم گرفت.» جوزپ بورل هنگام ورود به نشست وزرای خارجه در بروکسل به خبرنگاران گفت: «نمی توانید بگویید چون شما را دوست ندارم، پس شما را تروریست می‌دانم».

عده ای از معامله گران می گفتند طبق خبرهای منتشر شده در روز های اخیر قرار بود امروز دوشنبه شورای اتحادیه اروپا درباره قطعنامه پارلمان اروپا تصمیم گیری کند.

برخی از فعالان بازار باور دارند اظهارات بورل تا حدودی تب وتاب احتمال تصویب تروریستی نامیدن سپاه را کاهش داد. از سوی دیگر مجلس امروز اعلام کرد طرحی برای بستن تنگه هرمز در دستور کار مجلس نیست. برخی از معامله گران با ادغام کردن اظهارات بورل و فرزین می گفتند  دلار توسط ناخدا بورل اصلاح شد.

البته روز گذشته بانک مرکزی به بازار دلار پیام داد: دلار سهمیه ای افزایش می یابد وخرید وفروش ارز صادرکنندگان ممنوع شد.

رییس‌کل بانک مرکزی شب گذشته هم در دومین گفتگوی خبری خود از راه اندازی بازار مبادله طلا و ارز تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: در سامانه ناخدا که به زودی رونمایی می‌شود در این بازار براساس مستندات به متقاضیان ارز خواهیم داد. در طی این مدت صرافی ها را آزاد کردیم تا به متقاضیان تا ۵ هزار یورو بفروشند. فرزین گفت هیچ محدودیت ارزی برای تأمین نیازهای ارزی کشور نداریم و منابع ارزی قابل دسترس شده است. ان طور که سکاندار بانک مرکزی گفته  نتایج مذاکرات منطقه ای بسیار مثبت بوده است. 

برخی از معامله گران دیشب می گفتند با توجه به این اظهارات می توان انتظار داشت که امروز دلار در موقعیت اصلاح قرار بگیرد و ممکن است اسکناس آمریکایی از سقف تاریخی خود فاصله بگیرد. 

قیمت دلار در بازار رسمی چقدر شد؟

در بازار رسمی ایران هم قیمت دلار  توافقی نسبت به روز گذشته بالا رفت. نرخ دلار توافقی در بازار امروز در محدوده 39 هزار و 426 تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز گذشته146 تومان بالا تر بود. 

قیمت دلار متشکل هم امروز اندکی پایین تر از روز قبل معامله شد و در حول و حوش 38 هزار و 607 تومان به فروش رسید. 

قیمت طلا اصلاح شد

در بازار داخلی ایران قیمت طلا 18 عیار امروز برخلاف روزهای گذشته پایین آمد. البته معامله گران می گفتند نرخ طلا و سکه هم مانند نرخ دلار اصلاح شد.

 آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده قیمت طلا 18 عیار امروز تا 2 میلیون و 118 هزار و 400 تومان بالا رفته است.قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز در زمان نگارش  این گزارش 2 میلیون و 80 هزار و 300 تومان بود. فلز گران بهای داخلی  در واپسین ساعات معاملات نقدی روز گذشته در محدوده 2 میلیون و 84 هزار تومان بسته شده بود. 

ساختمان 25 طبقه فروریخت 

سایت اتحادیه امروز  همچنین اعلام کرده که قیمت سکه  امامی امروز کانال 25 ملیون تومان را از دست داده و به کانال 24 میلیون تومان برگشته است. 

قیمت سکه در سایت مذکور در زمان نگارش این گزارش 24 میلیون و 796 هزار تومان بود که در مقایسه با روز گذشته 468هزار تومان پایین تر بود. 

فعالان بازار پیش از اتفاق امروز در بازار سکه گفته بودند روند حرکتی قیمت سکه در روزهای اخیر بدون زیرسازی و فونداسیون بوده و احتمال ریزش ساختمان طلایی و ۲۵ طبقه بازار سکه را داده بودند.

برگشت ربع سکه به خاکریز 9 میلیون تومان

امروز قیمت ربع سکه هم مانند سکه امامی نزولی بود. آن طور که سایت اتحادیه اعلام کرده قیمت ربع سکه امروز به کانال 9 میلیون تومان برگشت و بر روی پله هشتم کانال مذکور معامله شد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید