رصد بازار خودرو؛

افزایش 5 تا 10 میلیونی قیمت این خودروها در بازار

کدخبر: ۵۵۵۵۰۵
آن‌طور که در گزارش‌های میدانی دیده می‌شود، خودرو در بازار ۵ تا ۱۰ میلیون تومان گرانی را طی یک روز گذشته تجربه کرده است.
افزایش 5 تا 10 میلیونی قیمت این خودروها در بازار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، مسیر قیمت‌ها در بازار خودرو همچنان صعودی است و به نظر می‌رسد که خودرو با طناب دلار هر روز در حال بالا رفتن است. البته رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران، محدودیت در عرضه خودرو را در این نوسان قیمت‌ها در بازار بی‌تاثیر نمی‌داند.

به اعتقاد سعید موتمنی، با توجه به افزایش قیمت ارز طی روزهای گذشته، قیمت اغلب خودروها افزایش یافته است.

وی متذکر شده؛ علاوه بر تاثیر افزایش قیمت دلار بر روی افزایش قیمت خودرو، دیگر عامل اصلی افزایش قیمت خودرو، عرضه قطره‌چکانی خودروساز به‌ بازار است.

او با تاکید بر اینکه عرضه خودرو متناسب با تقاضا نیست‌، عنوان کرده؛ برای کنترل قیمت خودرو هیچ راهی جز افزایش تولید و عرضه بیشتر خودروساز ‌نداریم، حالا عرضه آن فرقی نمی‌کند که در بورس کالا باشد یا عرضه توسط کارخانه به مشتریان انجام شود، اما افزایش تولید بسیار مهم است.

در این شرایط، آن‌طور که در گزارش‌های میدانی دیده می‌شود، خودرو در بازار ۵ تا ۱۰ میلیون تومان گرانی را طی یک روز گذشته تجربه کرده است.

بنا به این گزارش، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش حدود ۵ میلیون تومانی قیمت مواجه شد و به ۴۸۰ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم در حدود ۵۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

البته قیمت پژو ۲۰۷ دستی پانوراما با وجود رشد حدود ۲۰ میلیون تومانی از ابتدای هفته، اما دیروز در بازار بدون تغییر ماند و به قیمت ۶۷۰ میلیون تومان به فروش رفت.

در این میان، دیروز در بازار سمند EF۷ با قیمت ۴۸۰ میلیون فروخته شد و تارا دنده‌ای هم در حدود ۶۴۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دیروز در بازار دنااتوماتیک توربوپلاس، رشد در حدود ۱۰ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرد و به حدود ۷۸۵ میلیون تومان رسید. راناپلاس پانوراما هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، در بازار ۵۳۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

در این میان، پراید۱۱۱ با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رفت، اما پراید۱۳۱ رشد ۵ میلیدن تومانی را تجربه کرد و در بازار قیمت ۲۹۰ میلیون تومان فروخته شد.

تیبا صندوق‌دار SX بنزینی هم ۵ میلیون تومان گران شد و ۳۲۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. ساینا S دنده‌ای‌ هم به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان به فروش رفت.

اما قیمت کوییک دنده ای R در حدود ۵ میلیدن تومان بالا رفت و ۳۳۵ میلیون تومان شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید