تداوم روند کاهشی بازار؟

شوک هسته ای به بازار دلار / پیش بینی قیمت دلار امروز 13 اردیبهشت 1402

کدخبر: ۵۷۱۱۵۴
اقتصادنیوز: به عقیده عده‌ای از فعالان بازار انتشار خبر جدید مبنی بر آغاز همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی با نصب دوربین‌های آژانس در سایت‌های هسته‌ای ایران را می‌توان از جمله دلایل تغییر در فاز نمودار نرخ دلار دانست.
شوک هسته ای به  بازار دلار / پیش بینی قیمت دلار امروز 13 اردیبهشت 1402

به گزارش اقتصادنیوز ،قیمت دلار در معاملات غیر رسمی دیروز وارد به وارد فاز نزولی شد.هم تهران و هم بازار های همسایه شاهد اصلاح شدن نرخ دلار بودند.

شوک هسته ای به  بازار دلار 

 به عقیده عده‌ای از فعالان بازار انتشار خبر جدید مبنی بر آغاز همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی با نصب دوربین‌های آژانس در سایت‌های هسته‌ای ایران را می‌توان از جمله دلایل تغییر در فاز نمودار نرخ دلار دانست. 

به عقیده بسیاری از فعالان بازار ارز انتشار خبر جدید در زمینه روابط ایران و آژانس انرژی، عامل اصلی توقف روند افزایشی نرخ ارز است. روز گذشته لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال، در پیامی توییتری از نصب مجدد دوربین‌های آژانس انرژی اتمی در تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داد. به عقیده تحلیلگران سیاسی- اقتصادی بهبود روابط ایران و آژانس در حالت کلی می‌تواند به بهبود روابط خارجه کشور منجر شود. از همین رو انتشار اخبار این‌چنینی سمت و سوی انتظارات در بازار را تغییر داده و موجب کاهش فشار تقاضا در بازار می‌شود. حال باید دید روند عادی‌سازی روابط ایران و آژانس به چه شکل پیش خواهد رفت و آیا اخبار مثبت دیگری در این زمینه منتشر خواهد شد یا خیر.

برخی دیگر از تحلیل‌گران نیز بر این باورند که کاهش قیمت مذکور در راستای اصلاح روند افزایشی صورت گرفته و احتمال رشد مجدد نرخ دلار وجود دارد.، بخشی از فعالان  باور دارند که افت روز سه‌شنبه، هیجانی و تحت تاثیر اخبار بوده است. از نگاه این عده، قیمت دلار در روز جاری به جاده افزایشی بازخواهد گشت. 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید