آزادساری پولهای ایران در کره و عراق هنوز در دست انداز وعده!

کدخبر: ۵۸۸۸۴۵
اقتصادنیوز: شهریارحیدری با اشاره به امید ایجاد شده برای آزاد‌سازی پول‌های بلوکه شده، گفت: توافقاتی میان ایران و عراق و ایران و کره‌جنوبی انجام شده است، عمان هم واسطه میان ایران و کره‌جنوبی است و پول‌های بلوکه شده به هر شکلی در حال آزاد شدن است.
آزادساری پولهای ایران در کره و عراق هنوز  در دست انداز وعده!

به گزارش افتصادنیوز عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به دنیای اقتصاد گفت: در خصوص پول‌های بلوکه شده ایران در عراق  به صورت مستقیم توافقاتی انجام شده است که بتوانیم نزدیک به ۸ میلیارد دلار پول بلوکه شده‌ای را که در عراق داریم، آزاد کنیم. روند آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در عراق و کره جنوبی روان شده است. 

او در خصوص مذاکره پیرامون تبادل زندانیان و آزاد‌سازی پول‌های بلوکه شده، یادآور شد: بحث تبادل زندانیان هیچ ارتباطی نه با آزاد‌سازی دارایی‌های بلوکه شده دارد و نه برجام. تبادل زندانیان یک موضوع متعارف در عرف بین‌المللی در میان همه کشورها است و اقدام جمهوری اسلامی هم در همین چارچوب است. این نماینده مجلس در مورد اینکه مذاکرات میان ایران و آمریکا پیرامون تبادل زندانیان در چه مرحله‌ای است‌، گفت: وزارت خارجه اعلام کرد که در حال رایزنی در خصوص تبادل زندانیان هستیم و امور‌ را به خوبی پیش می‌بریم، اما در خصوص اینکه مذاکرات به کجا رسیده فعلا بی‌اطلاع هستم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید