رصد بازار خودرو؛

شوک صبحگاهی به بازار خودرو/ سیگنال افزایش قیمت ها مخابره شد!

کدخبر: ۶۰۴۶۱۳
اقتصادنیوز: اعلام قیمت برای 8 محصول ایران خودرو از سوی اعضای شواری رقابت که پیش از این فاقد قیمت بودند و انتشار خبر آن امروز صبح را می توان شوک صبحگاهی به بازار خودرو قلمداد داد کرد.
شوک صبحگاهی به بازار خودرو/ سیگنال افزایش قیمت ها مخابره شد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، شورای رقابت در جلسه روز گذشته خود قیمت 8 محصول ایران خودرو را که فاقد قیمت بودند اعلام کرد. به نظر می رسد اعلام این قیمت ها می تواند روی قیمت های بازاری خودرو اثر گذار باشد و نمودار قیمت ها را صعودی کند.

 

شورای رقابت بر اساس دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری که در بهمن سال گذشته منتشر کرد به موضوع تعیین قیمت های کارخانه ای شرکت های خودروساز ورود می کند. اعضای این شورا کل بازار خودرو را انحصاری تشخیص داده و علاوه بر ورود به تعیین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا، قیمت گذاری خودروهای مونتاژی و همچنین خودروهای وارداتی را در دستور کار دارد.

البته نکته ای که درباره قیمت گذاری محصولات ایران خودرو جای تامل دارد این است که این 8 خودرو، محصول جدید محسوب نمی شوند و تنها چند آپشن به آنها اضافه شده است. همین اتفاق سبب شده که ایران خودرویی ها از شورای رقابت درخواست کنند بعد از بررسی نسبت به تعیین قیمت این محصولات در مبدا اقدام کند.

این اتفاق می تواند روی قیمت های بازاری خودرو تاثیر منفی گذاشته و نمودار قیمت های بازاری را صعودی کند این در شرایطی است که با توجه به زمان انتشار خبر، می توان این گونه گفت که بازار خودرو هنوز در روز چهارشنبه به طور رسمی کار خود را آغاز کرده اما اعلام قیمت های جدید برای هشت محصول جدید ایران خودرو سبب شده تا بازار هنوز بازار نشده، سیگنال افزایش قیمت دریافت کند.

البته فراموش نکنیم این قیمت ها، قیمت های پایه هستند و هزینه هایی مانند مالیات بر ارزش افزوده، بیمه و عوارض به این قیمت ها اضافه خواهد شد تا قیمت نهایی برای مصرف کننده در کارخانه مشخص شود.  

قیمت های جدید 8 محصول ایران خودرو

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید