واکنش وزارت ارتباطات به خبر دستگیری مدیرعامل سروش

کدخبر: ۶۱۳۸۷۲
​اقتصادنیوز: رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:حمایت و توسعه پلتفرم‌های داخلی از وظایف وزارت ارتباطات بوده و هست در حال پیگیری موضوع هستیم و از دستگاه قضایی هم انتظار صبوری بیشتری در مواجهه با پلتفرم های داخلی داریم.
واکنش وزارت ارتباطات به خبر دستگیری مدیرعامل سروش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ پلتفرم‌ها موظف هستند مطابق قانون بر محتوای بارگذاری شده در بستر فضایی که فراهم می‌کنند نظارت داشته باشند و با وجود تذکرهای مکرر و پرتعداد به مدیرعامل این مجموعه برای نظارت بر محتوای غیرقانونی منتشر شده در بستر این پلتفرم متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت.

 به دنبال بازداشت مدیر یکی از پیام‌رسان‌های داخلی به اتهام فراهم‌کردن بستر انتشار محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی، «محمد احسان خرامید»، رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در شبکه اجتماعی ویراستی در این خصوص نوشت:

حمایت و توسعه پلتفرم های داخلی از وظایف وزارت ارتباطات بوده و هست و البته التزام به قانون هم وظیفه پلتفرم ها است، در حال پیگیری موضوع هستیم و از دستگاه قضایی هم انتظار صبوری بیشتری در مواجهه با پلتفرم های داخلی داریم، همانطور که در موارد مشابه با درایت و نگاه حمایتی به موضوع توجه داشتند.

توییت خرامید

از صبح امروز درخبرها آمده است مدیرعامل یکی از پیام‌رسان های بومی به اتهام فراهم کردن بستر انتشار محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی بازداشت شده است.

در سامانه ابلاغ قضایی، برای مدیرعامل این پلتفرم احضاریه صادر شد که با وجود مشاهده ابلاغیه، مدیر عامل این پلتفرم از مراجعه به مرجع قضایی امتناع کرد. پس از امتناع مدیرعامل این پلتفرم ایرانی برای حضور نزد مقام قضایی سرانجام دستور جلب وی صادر شد.

پس از جلب مدیرعامل این مجموعه عناوین اتهامی تسهیل دسترسی به محتوای مستهجن و فراهم کردن موجبات فساد از طریق بسترسازی و عدم نظارت منتهی به اشاعه فحشا به وی تفهیم شد.

در حال حاضر و پس از تفهیم اتهام متهم با قرار وثیقه آزاد است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید