دنا توربو و گیربکس دستی، مدل اتوماتیک را در بازار جا گذاشت

بازار خودرو شوکه شد/ اختلاف در خانواده دنا بالا گرفت

کدخبر: ۶۱۸۱۹۶
اقتصادنیوز: دو عضو خانواده دنا در پاییز 1402 مسیرهای متفاوتی را در پیش گرفتند. دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس دستی پنج سرعته در حالی رشد قیمت را در بازه یاد شده در کارنامه ثبت کرد که شاهد هستیم همین خودرو با گیربکس اتوماتیک افت قیمت را به خود دید.
بازار خودرو شوکه شد/ اختلاف در خانواده دنا بالا گرفت

 

به گزارش اقتصادنیوز، دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس دستی پنج سرعته در حالی طی پاییز سال جاری رشد قیمت بیش از 1.5 درصدی را تجربه کرد که شاهد هستیم دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک با کاهش قیمت نزدیک به 0.5 درصدی بازار سه ماهه سوم 1402 را به پایان برد.

به طور معمول اعضای یک خانواده خودرویی نمودار قیمتشان با هم صعوی یا نزولی می شود. اما در پاییز امسال شاهد بودیم که دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس پنج سرعته دستی راهش را از دیگر عضو این خانواده یعنی دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک جدا کرد.

دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس دستی در هفته اول مهر 1402 با قیمت حول و حوش 690 میلیون تومان در بازار حضور داشت. این خودرو در هفته پایانی آذر امسال قیمتش با رشدی حدود 10 میلیون تومانی به نسبت قیمت هفته اول مهر به کار خود پایان داد. خریداران در شب یلدا باید پیش از رفتن به بازار حدود 700 میلیون تومان در حساب خود ذخیره می کردند.

اما ورق قیمتی برای دنا با موتور توربو شارژ و گیبرکس اتوماتیک برگشت. این محصول اتوماتیک ایران خودرو هفته ابتدایی مهر سال جاری با قیمتی نزدیک به 810 میلیون تومانی از سوی فروشندگان به بازار عرضه شد. اما این خودرو در ادامه با افت قیمت روبرو شد. فروشندگان دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک هر چه تلاش کردند نه تنها نتوانستند خریداران را قانع کنند تا این خودروی اتوماتیک را با قیمتی بیشت به نسبت قیمت ابتدای پاییز 1402 خریداری کنند بلکه مجبور شدند در شب یلدا برای اینکه مشتری برای خودروی در اختیار خود دست و پا کنند این محصول اتوماتیک آبی های جاده مخصوص را با قیمت حدود 805 میلیون تومانی پشت ویترین قرار دهند.

بهم خوردن میانه خانواده دنا در پاییز امسال سبب شوکه شدن دو طرف عرضه و تقاضا در بازار خودرو شد. فروشندگان با توجه به رشد حدود 1.5 درصدی قیمت دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس پنج سرعته دستی در بازه سه ماهه این گمانه را در ذهن داشتند که قیمت دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک نیز همین قدر رشد کند. چنانچه این اتفاق می افتاد قیمت دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک در پایان آذر سال جاری به نسبت هفته اول مهر باید رشدی حدود 12 میلیون تومانی را تجربه می کرد و قیمتش تا حوالی 822 میلیون تومان به نسبت هفته اول هفتمین ماه سال بالا می آمد اتفاقی که نیفتاد و در نهایت این خودروی اتوماتیک با افت پنج میلیون تومانی به نسبت ابتدای مهر به کار خود در بازار پایان داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید