بررسی اظهارات رئیس سازمان ملی استاندارد

پژو پارس برای ادامه تولید منتظر مجوز از خارج کشور است!/ این خودروی پُرطرفدار بازار خودرو را بلاتکلیف کرد

کدخبر: ۶۳۱۸۸۸
اقتصادنیوز : ماندن یا رفتن پژو پارس در گروی نتایج آزمون های بین المللی است.
پژو پارس برای ادامه تولید منتظر مجوز از خارج کشور است!/ این خودروی پُرطرفدار بازار خودرو را بلاتکلیف کرد

به گزارش اقتصادنیوز، رییس سازمان ملی استاندارد گفت برای تولید پژو پارس منتظر نتایج آزمون های بین المللی هستیم.

به گفته مهدی اسلام پناه نتایج این آزمون ها اواخر فروردین ۱۴۰۳ مشخص خواهد شد و بنابر نتایج به دست آمده نسبت به ماندن یا رفتن این خودرو اقدام خواهد شد.

رییس سازمان ملی استاندارد برای تولید خودروهایی که عیوب فنی در حوزه ایمنی و کیفی دارند تعهداتی را از شرکت های خودروساز برای اصلاح، یهیود و ارتقا ایمنی و کیفیت در راستای نتایج آزمون های بین المللی اخذ می کنیم.

پیش تر اسلام پناه خبر از تولید پژو پارس تا نیمه اسفند سال جاری داده بود. دلیل تعیین زمان یاد شده اتمام اعتبار مجوز سازمان ملی استاندارد برای تولید این خودروی پُرطرفدار بود.

به گفته رییس سازمان ملی استاندارد ادامه تولید پژو پارس نیارمند کسب مجوز ایمنی و کیفیت جدید از این سازمان است.

اظهارنظر اسلام پناه درباره مشروط شدن تولید پژو پارس در شرایطی که ایران خودرو نسبت به این خودرو تعهدات فراوانی داشت باعث نگرانی ثیت نام کنندگان برای این خودروی محبوب و همچنین بازار خودرو شد.

مدیرعامل ایران خودرو در واکنش به سخنان رییس سازمان ملی استاندارد وعده داد این خودرو تا پایان سال جاری تولید شود و چنانچه این خودروساز نتواند تعهدات خود را درباره این خودرو عمل کند به متقاضیان خودرو با استاندارد روز تحویل داده خواهد شد.

سخنان علیمردان عظیمی موجی از نارضایتی متقاضیان پژو پارس به راه انداخت کار تا جایی بالا گرفت که معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت از طرح مساله پژو پارس در هیات دولت خبر داد.

به گفته منوچهر منطقی پژو پارس با کسب مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد سال آینده نیز در سبد محصولاتی ایران خودرویی ها حضور دارد و این خودرساز به تعهدات خود درباره این محصول به طور کامل عمل می کند.

حال با توجه به سخنان رییس سازمان ملی استاندارد مشخص نیست تولید پژو پارس تا رسیدن نتایج آزمون های بین المللی ادامه خواهد داشت یا تولید این خودرو تنها تا پاسان سال جاری ادامه دارد و ادامه تولید منوط به رسیدن نتایج آزمون های بین المللی درباره ایمنی و کیفیت این خودروی پُرتقاضای بازار است.

با توجه به اظهارات متعدد درباره پژو پارس بازار خودرو و طرفداران پژو پارس همچنان بلاتکلیف هستند. این وضعیت می تواند روی قیمت بازاری پژو پارس تاثیر منفی گذاشته و قیمت آن را در بازار افزایش کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید