نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۹ فروردین

ایران 20 هزار دستگاه تلویزیون به مصر فروخت

کدخبر: ۶۳۸۸۵۵
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم
ایران 20 هزار دستگاه تلویزیون به مصر فروخت

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

19 فروردین 1354؛ ایران خواستار طرح مساله مواد خام در کنفرانس پاریس شد

محمد یگانه، رئیس بانک مرکزی و رئیس هیات نمایندگی ایران در کنفرانس مقدماتی انرژی که به دعوت رئیس‌جمهوری فرانسه در پاریس تشکیل شده است در دومین جلسه کنفرانس از روش الجزایر پشتیبانی کرد و گفت: دستورکار کنفرانس باید شامل مواد خام و ازجمله مواد غذایی باشد.

یگانه گفت: از نظر ما دستور مذاکرات کنفرانس باید مسائل بزرگ اقتصاد مورد ابتلا و علاقه کشورهای شرکت‌کننده را در بر بگیرد، اما به‌ نحوی که حل آنها امکان‌پذیر باشد.

نماینده ایران خاطرنشان کرد که مساله انرژی و مسائلی که با آنها ارتباط دارند باید در صدر دستور مذاکراتی که برای کنفرانس انرژی تنظیم خواهد شد قرار گیرند و چنین نیز خواهد شد.

دکتر یگانه ازجمله مسائل یادشده از موضع قیمت نفت و ارتباط آن با برخی از معیارهای عینی نام برد و افزود که یکی از این معیارها عبارت از قیمت کالاهای وارداتی کشورهای صادرکننده نفت است. با این حال نماینده ایران تصریح کرد که فرآورده‌های نفتی بخشی از مواد اولیه صادراتی کشورهای در حال توسعه تشکیل می‌دهند.

آمریکا با پیشنهاد الجزایر در کنفرانس پاریس مخالفت کرد​

اولین بحث‌های میان نمایندگان عمده‌ترین کشورهای مصرف‌کننده و کشورهای تولیدکننده نفت دیروز در پاریس با دعوت به آشتی و مدارا گشایش یافت. اما در زیر سطح ظاهری این مذاکرات بی‌سابقه حضور علائمی که حکایت از وجود دردسر و مشلات می‌کند، از همین دیروز احساس شد.

با اینکه فرانسه وعده داده است که تشکیل کنفرانس انرژی موجب خواهد شد تا میان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نفت تفاهم متقابل به‌وجود آید، آمریکا در جلسه مقدماتی سختگیری خود را بیشتر کرد.

نمایندگان کشورهای صادرکننده نفت نیز متقابلا پافشاری کردند که لازم است در هر توافق آتی در زمینه قیمت‌گذاری نفت به قیمت‌های سایر مواد اولیه نیز توجه شود.

 

ایران 20 هزار دستگاه تلویزیون به مصر فروخت

ایران به مصر 20 هزار دستگاه تلویزیون، 50 هزار کنتور و 20 میلیون ریال کفش فروخت.

امروز اعلام شد که هیات بازرگانی ایران همزمان با تشکیل هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قاهره که به این کشور رفته بود به همکاری صاحبان صنایع ایران که در غرفه این نمایشگاه شرکت کرده بودند موقعیت چشمگیری در فروش کالاهای صنعتی ایران داشته و بازارهای تازه‌ای برای عرضه کفش، تلویزیون، بلبرینگ و انواع ماشین‌آلات و وسایل نقلیه موتوری در مصر به‌دست آوردند.

اعلان مناقصه احداث شبکه فاضلاب تهران به‌زودی منتشر می‌شود

مقدمات ایجاد تصفیه‌خانه‌ها در چهار منطقه تهران فراهم شد.

تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تهران در مرحله اول در چهار منطقه تهران در جوادیه، شهباز جنوبی، وصفنارد و یافت‌آباد احداث می شود و در مرحله بعد ممکن است در چند منطقه دیگر اقدام به تاسیس تصفیه‌خانه فاضلاب می‌شود.

برای اجرای طرح کامل احداث شبکه فاضلاب تهران به زمانی در حدود 16 تا 20 سال وقت لازم است و هزینه آن بیش از 700 میلیون دلار پیش‌بینی شده است.

اعلان مناقصه احداث شبکه فاضلاب تهران به‌زودی در ایران و جهان منتشر خواهد شد و پس از انتخاب شرکت مقاطعه‌کار حفاری و عملیات مربوطه شروع خواهد شد.

19 فروردین 1364؛ اعلام شرایط صدور سند قطعی برای زارعین دریافت‌کننده زمین

زارعین که از طریق هیات‌های هفت‌نفره، زمین دریافت کرده‌اند در صورتی که به مدت 5 سال به شرایط مقرره ازسوی هیات عمل کنند مانند سایر مالکین سند قطعی دریافت می کنند.

حجت‌الاسلام فاضل هرندی، نماینده آیت‌الله منتظری در ستاد مرکزی هیات‌های واگذاری زمین پیرامون روشن شدن وضعیت مالکیت زمین، صدور سند قطعی، تجربه تعاونی‌های مشاع و سرمایه‌گذاری در زمین‌های بایر اظهار کرد: زمین‌هایی که به کشاورزان واگذار شده است در صورتی که طبق ضوابط عمل‌‌شده باشد، شرعی و قانونی است و اسناد موقت برای مشخص کردن وضعیت فعالیت کشاورزان صادر خواهد شد و پس از 5 سال در صورتی که زارع به شرایطی که تعهد کرده است عمل کند، سند قطعی و دائمی او داده خواهد شد و مانند دیگر مالکین می‌تواند در زمین خود هرگونه تصرفی داشته باشد.

19 فروردین 1394؛ فرمول پلکانی کاهش سود بانکی

اصلاح نرخ سود بانکی در روزهای اول سال‌جاری نخستین وعده‌ای است که ازسوی مسوولان ارشد سیاستگذاری پولی مطرح شده است.

به گفته ولی‌ا... سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی این نهاد قصد دارد پیشنهاد تعیین سقف سود تسهیلات بانکی با حفظ ویژگی‌های عقود اسلامی را به شورای پول و اعتبار ارائه کند.

در تعیین نرخ سود بانکی، همواره سه دیدگاه متفاوت در کشور وجود دارد که هر یک استدلال منحصر به خود را دارند.

بیانیه سوئیس سرآغاز حرکتی نوین در صنعت خودرو

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا توافق ایجادشده در لوزان سوئیس را عاملی برای شکوفایی و رشد خودروسازی داخلی دانست.

سعید مدنی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درخصوص توافق ایجادشده ایران با گروه 5+1 گفت: شرایط ایجادشده در اجلاس لوزان سوئیس باعث خواهد شد تا شرایط بسیار مطلوبی برای خودروسازی کشور ایجاد شود و زحمات، همت و جدیت دولت تدبیر و امید در این زمینه واقعا بی‌سابقه بوده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید