نیم قرن با اقتصاد ایران؛ اول خرداد

5 هزار آئودی تا پایان سال وارد ایران می‌شود

کدخبر: ۶۴۸۲۳۰
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
5 هزار آئودی تا پایان سال وارد ایران می‌شود

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

اول خرداد 1354؛خطوط اتوبوسرانی تندرو جدید به کار می‌افتد

خط اتوبوسرانی کمربندی شمیرانات-بازار از بامداد امروز شروع به کار کرد. این خط که بین میدان تجریش جاده پهلوی و سپه و سبزه‌میدان دایر شده، نخستین سرویس تندرو بین شمیرانات و بازار تهران است. بهای بلیط این اتوبوس را 10 ریال تعیین کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت واحد گفت: با دایر شدن اتوبوسرانی تندرو تهران-شمیرانات پیشه‌وران – و بازرگانان بازار تهران می‌توانند به جای آوردن اتومبیل از سرویس معلم شرکت واحد در مسیر تجریش و بازار استفاده کنند.

اول خرداد 1374؛ حمایت ارزی دولت از کارخانه‌ها و واردات کالاهای اساسی

هاشمی رفسنجانی، رئیس‌جمهوری در جلسه دیروز ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار، حفظ و تقویت توان تولید کشور و تامین ذخیره مناسب را برای تولید کارخانه‌ها مورد تاکید قرار داد.

رئیس‌جمهوری اولویت واردات مواد اولیه کارخانه های داخلی را بر واردات محصولات نهایی خاطرنشان و تاکید کرد که این امر باید در تخصیص ارز تامین مواد اولیه نیز مدنظر قرار گیرد.

در این جلسه اختصاص ارز موردنیاز کالاهای اساسی به قیمت هر دلار 1750 ریال برای اقلام شکر، روغن خام، برنج، لاستیک ساخته شده، گندم، روغن ساخته‌شده و نیز گوشت، پنیر، کره، ذرت، جو، پودر ماهی، کنجاله، داروهای دامی و مکمل‌های خوراک طیور، کاغذ کرافت، پودر شوینده، ورق و کیسه گونی بسته‌بندی صابون و قطعات یدکی کارخانه‌ها مورد تصویب قرار گرفت.

نگهداری کالا بیش از حد تعیین شده در جلسه ستاد تنظیم بازار تخلف محسوب و مقرر شد که سازمان‌های بازرسی و تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد قانونی کند.

آیین‌نامه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب شد

در جلسه دیشب هیات وزیران که به ریاست آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس‌جمهوری تشکیل شد. آیین‌نامه اجرایی قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی در مورد برخورد قانونی با قاچاق کالا و ارز در 23 ماده تصویب شد.

براساس این مصوبه اقداماتی که عوامل اجرایی در مورد ضبط، اخذ جریمه، فروش کالا و واریز وجوه و سایر اقدامات خواهند داشت، غیرقابل توقف و قطعی می‌باشد ولی برای متهمین حق شکایت به محاکم قضایی محفوظ مانده است.

بانک‌های ایران‌ به جای بنگاه‌داری، شرکت‌داری می‌کنند

تفکیک بازار سرمایه و پول شدنی نیست و منظور این جدایی تفکیک مقام ناظر آنها است.

سعید شیرکوند، معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی در «همایش بازار سرمایه» گفت: در بخش واقعی اقتصاد، شاخص‌های تعیین‌کننده نرخ تورم و تولید مطرح است و بخش مالی اقتصاد نیز به دو بخش بازار سرمایه و بازار پول تقسیم می شود.

وی با بیان اینکه هر کدام از بانک‌های کشور برای خود یک شرکت سرمایه گذاری ایجاد کرده‌اند، اعلام کرد: بانک ها به جای بانکداری، شرکت‌داری می‌کنند ازسوی دیگر این شرکت‌های سرمایه‌گذاری تحت نظام بانکی وارد سرمایه می‌شوند، اما برای ساماندهی بازار سرمایه مشکل ایجاد می‌کند.

5 هزار آئودی تا پایان سال وارد ایران می‌شود

مشاور و مدیر آئودی در ایران گفت: شرکت آئودی قصد دارد بعد از واردات 10 هزار خودرو، تولیدی A4 را در ایران آغاز کند.

دکتر کریم عامقی افزود: قصد داریم امسال پنج هزار آئودی را به ایران وارد کنیم و تا حدود یک ماه دیگر نیز هزار آئودی به ایران وارد می شود.

وی با بیان اینکه تمام مجوزهای لازم برای واردات آئودی اخذ شده است، افزود: آئودی قصد دارد بعد از واردات 10 هزار خودرو خود به ایران تولید آئودی A4 را در ایران آغاز کند.

وی ادامه داد: در ابتدا چهار مدل آئودی ازجمله A4 و A6 و tt کوپه و رودستر به ایران وارد می‌شود.

عامقی اعلام کرد: خودروهایی که به قیمت دلاری به مشتریان فروخته می‌شود، از تسهیلات وام‌های موسسات جهانی با بهره هفت درصد استفاده خواهند کرد.

وی در توضیح طرح‌های خود برای فروش گفت: به عنوان مثال آئودی قیمتی در حدود 26 هزار دلار دارد که با اعمال 100 درصد تعرفه و اعمال مالیات، قیمتی در حدود 50 میلیون تومان دارد که ما ابتدا 26 هزار دلار قیمت جهانی آئودی را از مشتری می‌گیریم و سند جهانی آئودی را برای او صادر می‌کنیم. در گام بعد در زمان تحویل خودرو 100 درصد تعرفه را نیز از مشتری دریافت می‌کنیم ولی اگر مشتی نتوانست به ما این را پول بدهد، شرکت با بهره هفت درصد خودرو برای وی قسط‌بندی می‌کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی