براساس خبرهای رسیده

بازگشت قرعه‌کشی به طرح‌های فروش خودرو/ افزایش تقاضای خرید برای این محصولات

کدخبر: ۶۴۹۴۴۹
اقتصادنیوز: سیاست‌گذار برای واگذاری خودروهای برقی متوصل به سازوکار قرعه‌کشی شد.
بازگشت قرعه‌کشی به طرح‌های فروش خودرو/ افزایش تقاضای خرید برای این محصولات

به گزارش اقتصادنیوز، فرصت نام‌نویسی در اولین طرح فروش خودروهای تمام الکتریکی به پایان رسید و براساس اعلام وزارت صمت حدود ۱۴۰ متقاضی نام نویسی کردند.

آن طور که اطلاعات منتشر شده نشان می دهد سیاست گذار خودرویی در اولین دور فروش خودروهای برقی در سامانه یکپارچه تنها ۱۰ هزار دستگاه انواع خودروی برقی را عرضه کرده است.

بررسی لیست خودروهای برقی عرضه شده نشان می دهد هوندا E-NS1، آئودی Q5 E-Tron، هونگچی E-QM5، لونا GRE, سینوگلد TANGO 5, کی ام سی EJ7  و فولکس ID 4 در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.

براساس اعلام رییس سازمان توسعه تجارت سه مدل خودروی برقی توانسته اند ۲۵ هزار تقاضا را به خود اختصاص دهند.

با توجه به اظهارات مهدی ضیغمی درباره تقاضای ۲۵ هزار نفری برای سه مدل خودرو و همچنین نابرابری تیراژ عرضه و تعداد تقاضا، مدیران صمت چاره ای ندارند تا بار دیگر برای تعیین تکلیف متقاضیان دست به دامن مکانیزم قرعه کشی شوند.  

بازگشت ساز و کار قرعه کشی به طرح های فروش خودرو در شرایطی است که سیاست گذار به دنبال حذف این مساله بوده است. اما به نظر می رسد تقاضا همچنان از عرضه بیشتر است و همین مساله کار تخصیص خودروها را سخت می کند.

پیش بینی می شود تقاضا برای هوندا E-NS1, هونگچی EQM5 و یکی از دو محصول برقی برندهای خودرویی آلمانی یعنی فولکس ID 4 یا آئودی Q5 E-TRON  بیش از سایر محصولات عرضه شده در سامانه یکپارچه خودروهای برقی باشد.

البته با توجه به موانعی که در زمینه استفاده از خودروهای برقی در کشور وجود دارد این گمانه نیز مطرح است که بخشی از متقاضیان در زمان تکمیل پروسه نام نویسی و واریز قسمت نهایی پشیمان شده و انصراف دهند.

باید منتظر ماند و دید در نهایت چه تعداد متقاضی تا انتها پای کار می مانند و پروسه ثبت نام و واریز وجه را بعد از تعیین تکلیف از سوی مدیران صمت طی می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی