دومین عملیات موردی بازار باز

رویداد بی سابقه بازار باز در هفته سوم آذر

کدخبر: ۵۴۲۸۳۹
اقتصادنیوز: در هفته منتهی به 23 آذرماه یک اتفاق بی سابقه در بازار باز رقم خورد. کسری نقدینگی بانک ها در این بازار موجب شد تا تقاضای پول در این بازار در دو مرحله موردی دیگر برگزار شده و 4 هزار و 120 میلیارد تومان دیگر در نهادهای مالی تزریق شود.
رویداد بی سابقه بازار باز در هفته سوم آذر

به گزارش اقتصادنیوز ، روند عملیات بازار باز در هفته اخیر مسیری صعودی داشته و در این مقطع حاکی از یک اتفاق مهم دیگر بوده است.

طبق داده هایی که بانک مرکزی در این بازار منتشرکرده مشاهده می شود، عملیات بازار باز در هفته منتهی به 23 آذرماه یک رویداد بی سابقه را ثبت کرده است.

دومین عملیات موردی بازار باز در هفته سوم آذر 1401

در هفته منتهی به 23 آذرماه، یک عملیات موردی دیگر از سوی بانک مرکزی انجام شد. طبق داده هایی که بانک مرکزی در این تاریخ منتشر کرده، پس از آنکه در هفته قبل در حدود 5 هزار و 130 میلیارد تومان پول در بانک ها عملیات موردی بازار باز تزریق شده یک بار دیگر دو بانک از بانک مرکزی تقاضای دریافت نقدینگی داشته اند.

دراین عملیات که ذیل عملیات چهلم بانک مرکزی در بازار باز بوده، 4هزار و 120 میلیارد تومان دیگر نقدینگی در بازار باز تزریق شده و بانک مرکزی نیز با تمام اوراق پیشنهادی بانک ها موافقت شده است. در این عملیات، نرخ سود در بازار باز نیز اندکی کاهش را نسبت به هفته های قبل خود داشته است.

کاهش نرخ سود در بازار باز در عملیات موردی

در هفته سوم آذرماه سال جاری پس از آن که در هفته ها و مراحل متوالی نرخ سود در بازار باز در مرز 21 درصد قرار داشته در عملیات موردی بازار باز، این شاخص مسیری کاهشی را رقم زده و به 20.8 درصد تنزل پیدا کرد.

 این در حالی است که در مجموع این هفته تزریق نقدینگی در بانک ها از طریق عملیات بازار باز برابر با 105 هزار و 890 میلیارد تومان بوده است.

بازار باز

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید