رشد ارزش صف‌های فروش در بازار سهام امروز؛

کوچ پول‌های حقیقی از سهام به صندوق‌ها +اینفو

کدخبر: ۳۹۴۴۹۱
در روز یکشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام 674 میلیارد تومان بود. در مقابل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و اوراق دولتی بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت 10 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 222 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز هزار و 147 واحد نزول کرد و در سطح 437 هزار و 177 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 98 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 402 واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار بر شاخص 

در معاملات امروز فولاد (فولاد مبارکه اصفهان)، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بزرگان قرمزپوش بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشتند.

گروه‌های قرمز بورس

امروز قیمت سهام 391 نماد بورسی و فرابورسی معادل 80 درصد بازار کاهش یافت، شرکت‌های گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری، سرمایه‌گذاری‌ها، انبوه سازی املاک و مستغلات، فلزات اساسی، شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی، فراورده‌های نفتی-کک و سوخت هسته‌ای، استخراج کانه‌های فلزی، بیمه و صندوق‌های بازنشستگی، قند و شکر، عرضه برق و گاز، لاستیک و پلاستیک، ساخت محصولات فلزی، خرده فروشی، استخراج نفت و گاز و کشاورزی و دامپروری با افت قیمت همراه بودند. 

بورس

خروج پول حقیقی 

در روز یکشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام 674 میلیارد تومان بود. در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را فملی داشت. ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی فملی 40 میلیارد تومان بود. پس از فملی، وسپهر و شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در مقابل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و اوراق دولتی بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند. امروز صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت امین یکم با 130 میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی را داشت.  

افت ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 212 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌شنبه 7 درصد کاهش یافته است. نکته جالب توجه آنکه امروز ارزش معاملات فرابورس بیش از 2 برابر بیشتر از ارزش معاملات بورس بود. همچنین ارزش معاملات خرد 47 درصد کاهش یافت و به رقم 2 هزار و 705 میلیارد تومان رسید. 

رشد ارزش صف‌های فروش 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز ‌شنبه 34 درصد کاهش یافت و به رقم 182 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 57 درصد افزایش یافت و 4 هزار و 712 میلیارد تومان شد که بالاترین رقم در 23 روز کاری گذشته از پایان دی ماه به این سو است. 

امروز شرکت رایان هم افزا (رافزا) برای دومین روز متوالی بیشترین صف خرید را داشت و با صف‌ خرید 75 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از رافزا، غگیلا (پگاه گیلان) و امید (تامین سرمایه امید) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 199 میلیارد تومانی داشت. پس از شستا، سایپا و شپنا بیشترین صف فروش را داشتند.

سایه سنگین رکود بر بازار

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید