گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار سهام؛

بورس بالای سطح حمایت مستقر شد + نمودار

کدخبر: ۳۹۸۳۴۰
در روزی که رقم خروج پول حقیقی از بورس 153 درصد افزایش یافت شاخص‌های بازار سهام به مدد افزایش قیمت نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز رشد کرد.
بورس بالای سطح حمایت مستقر شد + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 10 هزار و 268 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 210 هزار واحد رسید.

بازگشت به کانال 1.2 میلیونی

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در یک ساعت ابتدایی 16 هزار واحد صعود کرد. در پایان معاملات امروز شاخص کل نسبت به روز گذشته 10 هزار و 268 واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و 210 هزار و 157 واحد رسید.

مسیر حرکت شاخص هم‌وزن مشابه شاخص کل بود. روند تغییرات شاخص کل هم‌وزن نیز از ابتدای معاملات صعودی بود و در پایان معاملات 292 واحد نسبت به دیروز بالا آمد و در رقم 432 هزار و 343 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس نیز 32 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 119 واحد رسید.

افزایش خروج پول حقیقی 

در روز سه‌‌شنبه برای هجدهمین روز کاری متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام 706 میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته 153 درصد افزایش یافته است. 

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را اپال (فراوری معدنی اپال کانی پارس) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 51 میلیارد تومان بود. پس از اپال، اعتماد و سمگا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

کاهش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز گذشته 75 درصد کاهش یافت و به رقم 73 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 8 درصد کاهش یافت و 3 هزار و 54 میلیارد تومان شد.

 عرضه و تقاضای بورس

امروز شرکت رایان هم افزا (رافزا) با صف‌ خرید 31 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از رفزا، حفاری (حفاری شمال) و بالبر (کابل البرز) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به دی (بانک دی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 105 میلیارد تومانی داشت. پس از دی، پتایر (ایران تایر) و سنیر (سیمان سفید نی ریز) بیشترین صف فروش را داشتند.

امروز در سمت تقاضا، 75 درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و 25 درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، 87 درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و 13 درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

کاهش ارزش معاملات کل

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 16 هزار و 943 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌دوشنبه 43 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز 5 درصد افزایش یافت و به رقم 6 هزار و 192 میلیارد تومان رسید. 

برکت در صدر جدول ارزش معاملات

در معاملات روز سه‌شنبه برکت (شرکت دارویی برکت) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 655 میلیارد تومان بود.

پس از برکت، شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و شبندر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن سایپا و اپال در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

صدرنشینی سایپا در جدول حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز سایپا با تعداد 906 میلیون و 452 هزار و 432 سهم در صدر قرار گرفته است. ایران خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به بانک تجارت تعلق داشت. شپنا و خگستر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید