چگونه در شرایط منفی بورس سود معقول داشته باشیم؟

کدخبر: ۴۰۴۸۱۹
کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از را‌هکارهای کسب سود معقول در بورس نداشتن پرتفوی تک سهمی و تک صنعتی است.
چگونه در شرایط منفی بورس سود معقول داشته باشیم؟

به گزارش اقتصادنیوز ، مهدی دلبری کارشناس بازار سرمایهی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان در شرایط افت بازار، سودی معقول و مناسب داشت؟ بیان کرد: در شرایط نامناسب، قطعا باید بخشی از پرتفوی سهامداران به صورت نقد نگهداری شود و ترجیحا از اهرم اعتبار سیستم بانکی و سیستم کارگزاری استفاده نشود، بنابراین پرتفوی تک سهمی یا تک صنعتی نباید داشته باشیم چرا که شرایط فعلی بازار مناسب نیست و در حال حاضر در روند نزولی و اصلاحی قرار دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: برای تنوع سهام نیز باید سهم را از شرکت‌هایی انتخاب کنیم که گزارش‌های مناسبی دارند و البته در تولید و فروش این شرکت‌ها اطلاعات مجهول وجود نداشته باشد.

دلبری در رابطه با مشکلات فعلی بازار بیان کرد: در حال حاضر بازار موازی حداقل در سیستم بانکی بسیار جذاب‌تر است و بدون ریسک می‌توان ۲۲ درصد سود کرد، بنابراین بازار‌ها وارد یک رکود سنگین شده‌اند.

او در ادامه بیان کرد: هرچند در بلند مدت تمام سپرده گذاران در سیستم‌های بانکی متضرر شده‌اند، اما در بعضی از زمان‌ها سود کرده‌اند. اکنون نیز به دلیل رکود بازار‌های موازی ممکن است این شرایط به سود سپرده گذاران بانکی تمام شود، البته این موضوع مقطعی است و بعید می‌دانم که سپرده گذاران بانکی بیشتر از بازار‌های موازی بتوانند سود کسب کنند.

در اکوایران ببینید:بازار سهام تمایلی به رشد ندارد؟

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: نکته بعدی که باید بیان شود، این است که به طور کل بازار در ابهام قرار دارد و فعالان اقتصادی نمی‌دانند که قرار است چه اتفاقی برای نرخ دلار پیش بیاید، برجام و تصمیمات مربوط به آن نیز به این ابهامات دامن می‌زنند و در این حالت ابهام، فعالان بزرگ تصمیم برعدم فعالیت می‌گیرند.

دلبری در پایان افزود: البته قواعد معاملات نیز به سمتی رفته است که بازار بیشتر قفل می‌شود و فشار مضاعفی بر بازار وارد شده است و باید صبر داشته باشیم تا ببینیم بزرگان بازار به چه نتیجه‌ای خواهند رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید