صعود 2700 واحدی بورس تهران/ شاخص کل سبزپوش شد

کدخبر: ۴۱۰۷۱۵
شاخص کل بورس سبزپوش شد و با صعود 2300 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 174 هزار واحد قرار گرفت . امروز نمادهای گروه فلزات نمادهای سبز بازار هستند.
صعود 2700 واحدی بورس تهران/ شاخص کل سبزپوش شد

به گزارش اقتصادنیوز، در شروع معاملات بازار سرمایه  شاخص کل بورس سبزپوش شد و با صعود 2300 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 174 هزار واحد قرار گرفت . شاخص کل هم وزن  اما سرخپوش شد و  با افت 77 واحدی 422 هزار و 777 واحد را ثبت کرد.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص

نماد‌های فملی، وپاسار، فولاد و تاثیر گذارترین نماد‌ها در شاخص کل بورس هستند و شبندر، شستا و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

وضعیت نمادها در آغاز معاملات

در گروه فلزات اساسی شاهد جهش حدود ۴ درصدی قیمت در نماد فملی و قرار گرفتن سهم در قیمت ۱۲۲۶ تومان هستیم. فخوز، فایرا و کاوه هم جزو نماد‌های سبز پوش معاملات امروز این گروه بشمار می‌روند. فولاد نیز در مدار مثبت و در قیمت ۱۲۱۰ تومان دنبال می‌شود.

اگرچه خودرو و خساپا شروعی متعادل داشتند، اما افزایش عرضه موجب شد که خودرویی‌ها امروز هم معاملاتی یک پارچه منفی را در کف قیمتی روزانه تجربه کنند.

در ساعت ۹ و ۵۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد هزار و ۱۲۴واحدی (۰.۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۳هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۰۳درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۲۴نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۳۸نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های فملی، شپنا، شستا، خودرو، اپال، شتران، و فولاد در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های وسپهر، شگویا، کرمان، آریا، بپیوند، پیزد، و دماوند در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به ۶۶۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۴۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

بانکی ها، با نبود نماد وبملت آغاز بکار کردند. وپاسار با رشد ۳.۵ درصدی در محدوده ۱۶۵۹ تومان داد و ستد می‌شود. وبصادر در محدوده ۲۶۲ تومان با جهش بیش از ۲ درصدی قیمت همراه است. وتجارت نیز در حوالی صفر تابلو با نوسانات مثبت دنبال می‌شود.

جمع صف‌های خرید حدود ۳۰۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۶هزار و ۵۸۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۶هزار و ۲۸۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، تپکو و کویر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده ۲۸۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وسپهر، سیتا و باران در نوبت انتظار است.

در اکوایران ببینید:بورس می‌تواند سپر تورم باشد؟

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۲۷۰میلیارد تومان (۸۹درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۳۸۰میلیارد تومان (۲۱درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۷نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۹۱نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام فجام به ۶.۳درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«محصولات غذایی و آشامیدنی» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۵۴۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «فلزات اساسی» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۵۱۵میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات تقاضای چشمگیری وجود ندارد.

حدود ۲۱درصد از ۶هزار و ۸۹۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۴۹۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۴۰۹درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۳۸۰میلیارد تومان خواهد رسید.

در ساعت ۱۰:۲۰ شاخص کل بورس منفی شد.

بازار بورس تهران در نخستین روز معاملاتی هفته جاری با لیدری بانکی‌ها و فزی‌ها شروعی متعادل داشت و توانست در دقایق ابتدایی با رشد نسبی تقاضا در عمده نماد‌های بزرگ و شاخص ساز همراه شود. اما رفته رفته خریدارانِ بازار، مغلوب قدرت فروشندگان شدند به طوری که رشد حدود چهار هزار واحدی شاخص کل جای خود را به افت ۷۵۰ واحدی در ساعت 10:25 داد.

فملی، وپاسار و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند و خودرو سکان دار بیشترین حجم داد و ستد در روز جاری است.

تا ساعت 10:30 حدود ۳۴۴ نماد معاملاتی تشکیل صفوف فروشی به ارزش بالغ بر ۵۳۰۰ میلیارد تومان را داده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید