کاهش مازاد عرضه در بازار سهام؛

افت چشمگیر صف‌های فروش در بورس

کدخبر: ۴۱۶۳۱۴
در معاملات امروز -سه‌شنبه 11 خرداد- ارزش صف‌های فروش 14 درصد کاهش یافت و 2 هزار و 616 میلیارد تومان شد که پائین‌ترین رقم در 43 روز کاری گذشته از 14 فروردین تاکنون است.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت 5 هزار و 432 واحدی به رقم یک میلیون و 140 هزار و 496  واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز هزار و 627 واحد افت کرد و در سطح 381 هزار و 369 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 48 واحد نزول کرد و به رقم 17 هزار و 677 واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «وبملت»، «شستا» و «شبندر» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس غکورش صدرنشین است و شپنا و غزر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فتوسا، فگستر و چخزر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌ قرمز بازار

در روز نزول شاخص‌های بورس، قیمت سهام تمام نمادهای گروه‌ خودرو و ساخت قطعات (مانند خودرو، خساپا، خگستر و خبهمن) کاهش یافت. 

بورس

خروج پول حقیقی 

روز سه‌شنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود و رقم خروج پول حقیقی به 337 میلیارد تومان رسید. 

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام دماوند (تولید نیروی برق دماوند)  تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 29 میلیارد تومان بود. پس از دماوند، وبملت (بانک ملت) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

افت ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 6 هزار و 890 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه 33 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 33 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 41 میلیارد تومان رسید.

در اکوایران ببینید:افت دوباره ارزش معاملات

کاهش ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه 26 درصد افزایش یافت و در رقم 461 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 14 درصد کاهش یافت و 2 هزار و 616 میلیارد تومان شد که پائین‌ترین رقم در 43 روز کاری گذشته از 14 فروردین تاکنون است.

شرکت صنایع غذایی کورش (با نماد معاملاتی غکورش) با صف‌ خرید 243 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از غکورش، فتوسا (شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان) و برکت (داروسازی برکت) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به بنو (بیمه تجارت نو) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 104 میلیارد تومانی داشت. پس از بنو، سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) و خزر (فنرسازی زر) و  بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید