پیش بینی بازار سهام شنبه 4 دی 1400

خطر حرکات شارپی سهامداران در بورس

کدخبر: ۴۶۴۰۹۰
اقتصادنیوز: برخی تحلیلگران پیش بینی می کنند که معاملات روز شنبه بورس با میل و رغبت دوباره خریداران می تواند خوش بینانه دنبال شود.
خطر حرکات شارپی سهامداران در بورس

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در روز شنبه 4 دی ماه 1400، اگر حرکت روز چهارشنبه را امتداد ببخشد، چه بسا شاهد اقبال دوباره خریداران به بازار سهام خواهیم بود.

بورس بازان با توجه به شاخص های عملکردی مثبت در سمت تقاضا و حرکت روبه جلوی شاخص منتظرند که دوباره موج دیگری از حرکت شارپی را مشاهده کنند.

خطر حرکات شارپی سهامداران در بورس

البته تداوم حرکت های شارپی و هیجانی به نفع بازار نخواهد بود و معامله گران باید از درگیر شدن در حرکت های شارپی و هیجانی بر حذر باشند، چرا که رشد مستمر و پایدار نیازمند رفتارهای حساب شده و قابل پیش بینی پذیر است و حرکت های شارپی تنها بازار را از سمت تحلیل دور می کند و به آغوش هیجان می اندازد. 

سیگنال های مثبت به بورس

البته سیگنال های مثبت از وین که قرار است از روز 6 دی ماه دور جدید آن آغاز شود، نشان می دهد طرفین برای به توافق رسیدن جدیت لازم را دارند اما باید منتظر ماند که طرف غربی و ایالات متحده چه دستورکاری را در اختیار اروپایی ها و روسیه و چین قرار می دهد که با بازگشت به برجام، احیای برجام را رقم بزند.

ایران تاکید کرده بعد از رفع تحریم ها، اقدامات جبرانی را از سر خواهد گرفت و در این خصوص امیدوار است. البته بهبود روابط ایران و عربستان که با سفر وزیر خارجه عراق به ایران شکل جدی تری به خود گرفته، حکایت از گام های روبه جلو و امیدوارکننده در سیاست خارجه دارد.

نظرسنجی اقتصادنیوز: خریداران بورس انگیزه دارند

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان می دهد که خریداران برای روزشنبه آمادگی دارند دوباره در سمت تقاضا فعال شوند، البته به نظر می رسد که حرکت شارپی بازار در روز چهارشنبه ممکن است در روز شنبه حالت عکس هم به خود بگیرد اما فعلا مولفه ها و رویدادهای منفی که سیگنال فروش به بازار را ارسال کند، وجود ندارد.

با توجه به جذابیت سهام در قیمت های کنونی ممکن است بازار روز شنبه خوش بینانه معاملات را از سر گیرد. 

  • 3
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید