شاخص وارد کانال 1.4 میلیونی می شود؟

روز چالشی بورس/ پیش بینی بازار سهام 5 دی 1400

کدخبر: ۴۶۴۴۷۰
اقتصادنیوز: معاملات روز یکشنبه بورس اگر با رشد شاخص همراه شود و شاخص را به کانال 1.4 میلیون برساند، می تواند نوید دهنده روزهای متفاوتی از بازار سهام باشد.
روز چالشی بورس/ پیش بینی بازار سهام 5 دی 1400

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات روز یکشنبه 5 دی ماه 1400 بازار سهام اگرچه سیگنال های مثبت ارسال کرده و از این حیث شاخص ها می تواند مثبت و رو به جلو باشند اما به دلیل خروجی دوباره پول حقیقی ها از بورس، احتمالا بازار سهام روز یکشنبه دوباره شاهد فشارها از سمت عرضه خواهد بود و روبه جلو بودن شاخص ها را یا کُند و ضعیف کند یا اینکه آن را متوقف کند و در حالت بدبینانه هم مسیر شاخص ها دوباره عقب گرد داشته باشد.

نگاه کارشناس | رشد متفاوت بورس

  • امیرحسین واعظ، تحلیلگر بازار سرمایه

 حال و هوای بازار سرمایه در این چند روز مساعد بوده است، به خصوص آن که در آخرین روز کاری هفته گذشته و اولین روز کاری این هفته، میزان رشد شاخص‌کل قابل توجه بوده است. نماگر بازار از 23 آذر تاکنون 100 هزار واحد رشد داشته است و حالا به محدوده مقاومتی مهمی رسید.

شاخص کل در حال خروج از کانال نزولی است و این اتفاق می‌تواند در روند آتی بورس نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. با این حال در ادامه مسیر صعود خود در مرز یک میلیون و 410 و یک میلیون و 455 هزار واحد دو مقاومت مهم دیگر در پیش دارد. 

اگر شاخص‌کل بتواند از کانال نزولی خارج شود و جایگاه خود را در کانال یک میلیون و 400 هزار واحد تثبیت کند، اتفاق مهمی رخ داده است و آن نیز رشد درون‌زای بورس است. چرا که این روزها نه از سمت مذاکرات برجامی سیگنال مثبتی صادر شده است و نه اینکه روند رو به رشد دلار محرک اصلی رشد شاخص بوده است.

در واقع اهالی بازار سرمایه با اتکا به گزارش‌های مثبت شرکت ها، بهبود قوانین معاملات، شنیده شدن صدای قدیمی‌های بازار و تلاش واقعی در جهت  بهبود ساختار بازار سرمایه، بخشی از اعتماد سهامداران را بازگردانده‌اند. اما این گام ابتدایی است. بازار منتظر اقدامات عملیِ بیشتر و قدرتمندتری از سوی نهادهای تصمیم‌گیر است. 

اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد، می‌توان چشم انتظار روزهای بهتری در آخرین زمستان قرن باشیم.

  • 1598357467_bourseforum_ir-sabzbourse
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید