خلاصه عملکرد بازار سهام چهارشنبه 15 دی 1400

بورس درجا زد/ حقیقی ها حوصله سهامداری ندارند

کدخبر: ۴۶۷۱۱۶
اقتصادنیوز: ارزش معاملات بازار سهام در روز پایانی هفته بدون تغییری درجا زد.
بورس درجا زد/ حقیقی ها حوصله سهامداری ندارند

به گزارش اقتصادنیوز ،  معاملات بازار سهام در روز پایانی کاری هفته هم با نوسان اندکی به کار خود پایان داد. شاخص کل بورس دوباره تنها تغییر جهت داد اما اتفاق خاصی نیفتاد. شاخص کل بورس با افزایش 304 واحدی (معادل 0.02 درصد) در نقطه 1.363 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افت 511 واحدی (معادل 0.14 درصدی) در نقطه 359.4 هزار واحد ایستاد. در معاملات امروز، شبندر، شپنا، اپال و خودرو بیشترین تاثیر را در تغییر جهت شاخص کل بورس داشت.

ارزش کل معاملات بازار سهام با 6 هزار میلیارد تومان به کار خود پایان داد. سهم ارزش معاملات خُرد 2.25 هزار میلیارد تومان بود؛ امروز ارزش معاملات خرد در محدوده 22،513 میلیارد ریال بود(تا ساعت 12:36) و کمترین ارزش معاملات در 7 ماه اخیر را قم زد.

تراز منفی حقیقی ها از بورس

تراز پول حقیقی ها هم متفاوت بود؛ در این روز حقیقی ها 304.5 میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج و 89 میلیارد تومان پول وارد صندوق های با درآمد ثابت وارد کردند. در این میان اما سرانه معامله حقیقی ها نیز به نفع فروشندگان بود. در این روز سرانه خرید حقیقی ها 12.3 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها 14 میلیون تومان بود.

بیشترین خروج پول حقیقی ها از نماد فملی با 19.3 میلیارد تومان بود. همچنین فولاد با 12.7 میلیارد تومان، تماوند با 12.6 میلیارد تومان، و وپاسار با 11.4 میلیارد تومان و پالایش با 10.3 میلیارد تومان شاهد بیشترین خروج پول حقیقی ها از بازار سهام بود. بیشترین ورودی پول حقیقی ها نیز برای غچین با 7.6 میلیارد تومان، وصنعت با 6.4 میلیارد تومان و درازک با 5.7میلیارد تومان بود. 

حقوقی ها در معاملات امروز در نمادهای وتوصا، وبصادر، خودرو، فملی و ملت بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای غبشهر بیشترین موقعیت فروش را ایجاد کردند. 

فروشندگان بورس 4 برابر خریداران بورس شدند

ارزش صف های خرید از 372.3 میلیارد تومان به 128.5 میلیارد تومان رسید، همچنین ارزش صف های فروش نیز از 356.2 میلیارد تومان به 411.9 میلیارد تومان رسید. بدین ترتیب ارزش صف های فروش در پایان معاملات 4 برابر ارزش صف های فروش شد. تعداد نمادهای دارای صف خرید (55 نماد) در برابر تعداد نمادهای دارای صف فروش (81 نماد) در یک وضعیت نسبتا برابر قرار داشت. فاصله صف های فروش از صف های خرید زیاد نبود. 

بیشترین نسبت حجم به شناوری نیز برای خمحور با 9.6 درصد و حسیر با 9.2 درصد بود. در این میان خمحور با افزایش نزدیک 5 درصد شاهد تشکیل صف های خرید 2.3 میلیون سهمی در معاملات روز چهارشنبه بود. حسیر هم البته با بازدهی مثبت بالای یک درصد دنبال شد اما وضعیت معاملات آن در شرایط متعادلی بود.

سهم هایی که در بورس و فرابورس سود کردند

بیشترین افزایش قیمت در معاملات امروز بورس برای ولملت با 4.97 درصد بود. غشصفا با 5 درصد بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد. بیشترین حجم معاملات امروز بورس را خودرویی ها در نماد خودرو، خساپا، خپارس و وبصادر ثبت شد.

برترین گروه های صنعت در بورس برای خودرویی‌ها، شیمیایی ها، فلزات اساسی و مواد دارویی بود. 

بیشترین بازدهی در معاملات امروز را در فرابورس را زملارد با 4.87 درصد به ثبت رساند. بیشترین کاهش قیمت هم برای آ س پ با 4.84 درصد بود. بیشترین حجم معاملات امروز در بورس برای سمگا، حآفرین، فرابورس و گکوثر بود. 

  • 1
  • 2
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید