پیش بینی بازار سهام سه شنبه 12 بهمن؛

جهت دهی به بورس با سیگنال حقوقی ها

کدخبر: ۴۷۳۰۵۳
اقتصادنیوز: معاملات بازار سهام در روز سه شنبه می‌تواند هم جهت با معاملات روز دوشنبه باشد.
جهت دهی به بورس با سیگنال حقوقی ها

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در سومین روز متوالی صعودی شد تا شاخص کل بورس به لبه کانال 1.3 میلیون واحد برسد. در روزی که معاملات بازار سهام شاهد تغییر وضعیت شاخص های عملکردی بازار سهام به نفع خریداران بود، حقیقی ها دوباره با همان استراتژی خروج، الگوی رفتاری را در پیش گرفتند.

نوسان محدود در انتظار بورس و فرابورس

تراز حقیقی ها چه در بازار سهام و چه در صندوق های با درآمد ثابت منفی است. صف های خرید در بازار سهام نزدیک 2 برابر صف های فروش در بازار بود و رفتار پایانی معامله گران در تقویت صف های خرید میتواند سیگنال مثبتی به معامله گران به آغاز معاملات روز سه شنبه بدهد. 

البته از رشد بورس شاخص کل بورس کاسته شد و حتی به زیر نصف هم رسید. این در حالی بود که ارزش معاملات خُرد در بازار سهام همچنان بالای 4 هزار میلیارد تومان دنبال می شود و این روند ثبات یافت که یکی از مولفه‌های بهبود روند معاملات ارزیابی می شود. البته همچنان خروج پول حقیقی ها پاشنه آشیل معاملات بورس و فرابورس خواهد بود.

در صورت تداوم رفتار فعلی بورس بازان، احتمال دارد شاخص کل بورس در روز سه شنبه در نوسان محدودتری صعودی شود. حقوقی ها به مانند دیروز مایلند با حمایت از بازار، شاخص کل بورس را به کانال 1.3 میلیون واحد هدایت کنند و نوسان‌گیری ها در این کانال دنبال شود.

نظرسنجی اقتصادنیوز: پیش بینی معاملات بورس و فرابورس در روز سه شنبه

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نشان می دهد که معاملات روز سه شنبه اگرچه می‌تواند هم جهت با معاملات روز دوشنبه دنبال شود اما بستگی به رفتار حقیقی ها و اراده حقوقی ها دارد که شاخص کل بورس را چگونه وارد کانال 1.3 میلیون کند.

بررسی رفتار حقیقی ها نشان می دهد که حقیقی ها فعلا تمایلی به تداوم حضور در بازار ندارد و به دلیل تردید آنان نسبت به دورنمای بازار، احتمالا بازار تنها حمایت حقوقی ها را به دنبال داشته باشد. هر چند در صورت تحقق این سناریو ممکن است آهنگ شاخص کل بورس و شاخص کل هم وزن نیز ناهماهنگ باشد. 

  • 00
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید