خلاصه عملکرد بازار سهام دوشنبه 18 بهمن 1400

فاصله خریداران و فروشندگان در بورس کم شد

کدخبر: ۴۷۴۶۸۳
اقتصادنیوز: امروز 18 بهمن 1400 شدت ریزش شاخص در معاملات بازار سهام به نیم درصد تقلیل یافت.
فاصله خریداران و فروشندگان در بورس کم شد

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات امروز بازار سهام با تکانه‌های منفی دنبال شد اما شدت افت ها به نیم درصد تقلیل یافت. بدین ترتیب شاخص کل بورس با افت 7.5 هزار واحدی (معادل 0.59 درصد) در نقطه 1.274 میلیون واحد ایستاد. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با افت 2.5 هزار واحدی (معادل 0.77 درصد) در نقطه 323.9 هزار واحد ایستاد.

فولاد، فملی، خودرو، پارسان، شپدیس و نوری جزو نمادهایی با بیشترین کاهش ارزش بازار بودند که شاخص کل بورس را با افت مواجه کردند. شاخص کل فرابورس هم با افت 4.2 واحدی در نقطه 17.3 هزار واحد ایستاد. زاگرس، وملل، فرابورس، دماوند و آریا جزو نمادهایی بودند که شاخص کل فرابورس را با کاهش مواجه کردند.

خروجی پول حقیقی ها در بورس از فملی ادامه دارد

ارزش معاملات بازار سهام هم امروز به مثابه دوشنبه‌های هر هفته متاثر از عملیات بازار باز 162.1 هزار میلیارد تومان برآورد شد که سهم ارزش معاملات خرد سهام 2.97 هزار میلیارد تومان بود.

تراز پول حقیقی ها امروز هم به نفع صندوق های با درآمد ثابت بود. حقیقی ها امروز با شدت کمتری نسبت به روز قبل (بیش از یک سوم شدت دیروز) 445.4 میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج کردند و 188 میلیارد تومان هم به صندوق های با درآمد ثابت وارد کردند.

بیشترین خروجی پول حقیقی ها هم برای نماد فملی با 53.4 میلیارد تومان بود. حقیقی ها همچنین در نمادهای اتکای با 25.5 میلیارد تومان، خودرو با 25.4 میلیارد تومان، خساپا با 18.3 میلیارد تومان و شاراک با 15.8 میلیارد تومان  شاهد بیشترین خورج پول حقیق یها بود. حقیقی ها در نمادهای وتوکا با 7.8 میلیارد تومان و شپدیس با 7.7 میلیارد تومان ورودی پول داشتند.

حقوقی ها هم در نمادهای وبملت، وبصادر، شتران، شبندر و ملت بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای صندوق‌هیا سرمایه‌گذاری و حق تقدم‌ها شاهد بیشترین موقعیت فروش بودند.

فاصله خریداران با فروشندگان در بورس و فرابورس کم شد

همچنین سرانه معامله حقیقی ها امروز به نفع فروشندگان بود. شکاف سرانه معامله حقیقی ها 2.4 میلیون تومان به نفع فروشندگان بود. بدین ترتیب سرانه خرد 13.6 میلیارد تومان و سرانه فروش 16.1 میلیارد تومان برآورد شد.

ارزش صف های خرید نیز از 437.5 میلیارد تومان به 238.4 میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش نیز از 435.4 میلیارد تومان به 374.1 میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای دارای صف فروش (158 نماد) بیش از 2 برابر تعداد نمادهای صف خرید (74 نماد) بود. شکاف میان صف های خرید و فروش امروز نسبت به دیروز بسیار کمتر شده بود.

بیشترین نسبت حجم به شناوری نیز برای نماد غگز (گز سکه) به عنوان یکی از شرکت های کوچک و متوسط فرابورس با 13.7 درصد بود. غگز امروز با تشکیل صف خرید مواجه شد.

کدام سهم ها در بورس و فرابورس بازدهی داشتند

در بورس بیشترین بازدهی ها برای نماد کسرا با 10.5 درصد پس از بازگشایی بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای دپارس با 4.97 درصد بود. بیشترین حجم معاملات امروز بازار سهام برای نمادهای خودرویی (خودور، خساپا، خگستر و خبهمن) و نمادهایی پالایشی (شتران) بود. برترین گروه های صنعت در بورس برای گروه خودرو، فلزات اساسی، فرآورده نفتی، شیمیایی و بانک ها بود.

در فرابورس بیشترین بازدهی برای دکپسول با 4.76 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای حآفرین با 4.97 درصد بود. بیشترین هم برای نمادهای تجلی، کرمان و اوراق مرابحه و اسناد خزانه اسلامی بود.

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید