معدنی‌ها سبزپوش شدند

نوسان اندک بورس /نماد تازه وارد در مسیر رشد

کدخبر: ۴۷۵۸۳۹
اقتصادنیوز: در اولین روز معاملاتی هفته شاخص‌های بازار سهام نوسان کمی داشتند. امروز نماد فزر (پویا زرکان آق دره) که به تازگی در گروه معدنی‌ها عرضه شده در دومین روز معاملاتی به رشد ادامه داد.
نوسان اندک بورس /نماد تازه وارد در مسیر رشد

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه، 23 بهمن 1400، شاخص کل بورس تهران با کاهش 38 واحدی نسبت به روز چهارشنبه در رقم یک میلیون و 284 هزار واحد باقی ماند. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 51 واحدی در سطح 326 هزار و 299 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 13 واحد پائین آمد و در سطح 17 هزار و 567 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 176 نماد رشد قیمت داشتند که 126 نماد بورسی و 50 نماد فرابورسی بودند. همچنین 296 نماد کاهش قیمت داشتند که 209 نماد بورسی و 87 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 35 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 59 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

گروه‌‌های سبز بورس

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌ «استخراج کانه‌های فلزی» افزایش یافت و این گروه سبزترین گروه‌ بازار بود. فزر، کمنگنز، تجلی، کروی، ومعادن، کاما، کگل و کچاد از جمله نمادهای سبزپوش این گروه بودند.

گروه‌های «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» و «انبوه سازی، املاک و مستغلات» دیگر گروه‌هایی هستند که اغلب نمادهای آن‌ها سبزپوش شدند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌های بازار سهام

امروز نمادهای «فولاد»، «وبملت» و «نوری» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و «فارس»، «فملی» و «ومعادن» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «غصینو» و «اتکای» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شراز»، «بپاس» و «وهور» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خپارس و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، تجلی و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رشد ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 175 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 179 میلیارد تومان بود که 16 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش 14 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 444 میلیارد تومان رسید که 48 درصد از کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید