گزارش اقتصادنیوز از بازار سهام پایتخت

خریداران بورس الگوی صعود را تداوم بخشیدند!

کدخبر: ۴۷۸۴۴۷
اقتصادنیوز: امروز 4 اسفند 1400 شاخص کل بورس در روز پایانی هفته اگرچه مسیر صعودی را تکرار کرد اما در کانال 1.2 میلیونی واحد باقی ماند.
خریداران بورس الگوی صعود را تداوم بخشیدند!

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در روز پایانی در همان کانال صعودی دنبال شد. خریداران دوباره از فروشندگان فاصله گرفتند. بدین ترتیب شاخص کل بورس با افزایش 3.4 هزار واحدی (معادل 0.27 درصد) در نقطه 1.288 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش 1.6 هزار واحدی (معادل 0.5 درصد) در نقطه 330.3 هزار واحد ایستاد.

نمادهای نوری، رمپنا، وبملت، خودرو و غدیر جزء نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. شاخص کل فرابورس هم با افزایش 60.3 واحدی در نقطه 17.5 هزار واحد ایستاد. زاگرس، شگویا، فزر، بپاس، آریا و ساوه نیز جزء نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را روی افزایش شاخص کل هم وزن بورس داشتند.

سهم ارزش معاملات خُرد در بورس و فرابورس

ارزش کل معاملات با 8.95 همت دنبال شود که 3.1 همت آن مربوط به ارزش معاملات خُرد (سهم 35 درصدی) بود.

تراز پول حقیقی ها برای سهام همچنان منفی و برای صندوق های با درآمد مثبت بود؛ بدین ترتیب حقیقی ها 79.4 میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج و 57.9 میلیارد تومان نیز وارد صندوق های با درآمد ثابت کردند. 

سرانه معامله حقیقی ها هم به نفع خریداران بود؛ بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی ها 25.1 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها هم 21.7 میلیون تومان بود. 

ارزش صف های خرید هم از 772.6 میلیارد تومان به 357.6 میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش هم از 64.8 میلیارد تومان به 123.8 میلیارد تومان رسید. 

حقیقی های بورس از کدام سهم همچنان خارج میشوند؟

بیشترین خروجی پول حقیقی ها همچنان از نماد فملی با 42.4 میلیارد تومان، فزر با 11.8 میلیارد تومان، سمگا با 10.7 میلیارد تومان، بپاس با 10.4 میلیارد تومان و اتکای با 10.3 میلیارد تومان بود. بیشترین ورودی پول حقیقی ها هم در نماد کساوه با 25.6 میلیارد تومان، وتعاون با 15.6 میلیارد تومان، سامان با 10.7 میلیارد تومان، وبملت با 9.7 میلیارد تومان و خصدرا با 7.4 میلیارد تومان بود.

حقوقی ها همچنین در نمادهای فملی، وبملت، وپارس، وتجارت و وبصادر بیشترین موقعیت های خرید و در نمادهای شبندر و شپنا نیز بیشترین موقعیت ایجاد کردند. بدین ترتیب حقوقی ها در معاملات روز پایانی بیشتر خریدار بانکی ها و فروشنده پالایشی ها بودند.

کدام سهم ها سودده بودند و کدام سهم ها زیانده

بیشترین نسبت حجم به شناوری نیز برای نماد کسا.ه با 15.9 درصد بود. شرایط بازار  سهم کاشی و سرامیک سینا در بازار اول (تابلوی فرعی) بورس متعادل بود اما خریداران در موقعیت به سر بردند.

در بورس شکلر با 4.97 درصد بیشترین بازدهی . رکیش با 4.95 درصد بیشترین زیان را به ثبت رساند. بیشترین حجم معاملات برای خودرویی ها (خودرو، خساپا و خپارس) و بانکی ها (وتجارت و وبملت) بود. همچنین بیشترین کاهش ارزش بازار برای نمادهای فخوز، پارسان، تاپیکو، پارس، شپدیس و پرداخت بود.

در فرابورس هم حپارسا با 4.97 درصد بیشترین بازدهی و اتکای با 4.81 درصد بیشترین کاهش قیمت را به ثبت رساندند. نمادهای تجلی و کرمان بیشترین حجم معاملات را انجام دادند. اتکای، کزغال، شرانل، سمگا، اپرداز و صبا بیشترین کاهش ارزش بازار را به ثبت رساندند.

  • 15
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید