توان برابر خریداران و فروشندگان بازار

گمانه زنی بورس بازان از نتیجه مذاکرات وین

کدخبر: ۴۷۹۱۱۶
اقتصادنیوز: معاملات بازار سهام در روز یکشنبه در وضعیت همسانی توان خریداران و فروشندگان دنبال می شود.
گمانه زنی بورس بازان از نتیجه مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام دیروز درحالی دوباره با دامنه نوسان محدود دنبال شد که شاخص روند کاهشی به خود گرفت اما کاهش شاخص ها همانطور که انتظار می رفت محدود و زیر نیم درصد بود. شاخص کل بورس همچنان در نیمه دوم کانال 1.2 میلیون واحد در جریان است. 

بررسی معاملات روز شنبه نشان داد خریداران و فروشندگان در موقعیت‌های برابری به سر می برند که این موقعیت ها باعث شده احتمال ناپایداری جهت شاخص ها محتمل به نظر برسد اما آنچه در شرایط فعلی است، تغییرات محدود در مسیر حرکت شاخص‌هاست. با توجه به سرانه معاملاتی حقیقی ها، تراز پول حقیقی ها و توان خریداران و فروشندگان در صف‌های خرید و فروش، پیگیری و تکرار الگوی رفتاری بورس بازان در روز یکشنبه محتمل است. 

واریز سود سهام عدالت در هفته سوم اسفند

 


در اکوایران ببینید؛

دو تحلیل بورس بازان از مذاکرات برجامی وین

با افزایش درگیری ها در بحران اوکراین، اکنون دو تحلیل در خصوص مذاکرات برجامی وین مطرح است که باعث شده بورس بازان با حساسیت بیشتری روند مذاکرات را دنبال کنند. در خبر غیررسمینیز  اعلام شده که احتمالا علی باقری کنی، رئیس هیات مذاکره کننده ایرانی دوشنبه به وین بر می گردد. 

در تحلیل نخست، عده ای تاکید دارند که احتمالا مذاکرات فعلا به نتیجه نرسد و پس از بحران اوکراین دو طرف بر سر مذاکرات به گفت و گو بپردازند که در آن شرایط وضعیت همه طرف های مذاکره کننده تغییر می کند. این خبر چندان باب طبع بازارها نیست.

در تحلیل دوم هم برخی تاکید دارند که توافق ها نهایی شده و گمانه زنی های بسیاری هم حکایت از این دارد و احتمالا به زودی اعلام می شود. بورس بازان در این شرایط در یک موقعیت انتظاری با حساسیت خاصی مذاکرات را دنبال می کنند. این خبر می‌تواند فضای مثبتی را به بازار ارسال کند.

نظرسنجی اقتصادنیوز: شرایط همسان خریداران و فروشندگان بورس

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نیز نشان می دهد بورس بازان احتمالا در روز یکشنبه شاهد تکرار همان الگوی رفتاری روز شنبه باشند. با توجه به درگیری ها در اوکراین، ادامه مذاکرات وین و تعیین تکلیف نشدن لایحه بودجه 1401، بخشی از توان بازار در موقعیت انتظار است و البته توان خریداران و فروشندگان در شاخص های عملکردی نیز همسان ارزیابی شده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید